امیرعباس جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه شتاب نگاری به عنوان یک ضرورت در مدیریت شهری است و پایش زلزله از نظر مکانی، کمّی، کیفی و تقویت سامانه های هشدار سریع از جمله مزایای وجود این ایستگاه هاست.
وی اظهار داشت: تامین تجهیزات مربوط به حوادث طبیعی که در شهر امکان وقوع دارد، یکی از وظایف سازمان های متولی امر است و تاکنون این سامانه در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز نصب شده است.
وی اضافه کرد: مطالعه حریم گسل های آذربایجان غربی، داشتن اطلاعات کافی بعد از وقوع زلزله، توانایی کارشناسان و متولیان در برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای روز حادثه از مزایای نصب این ایستگاه هاست.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران جزو حادثه خیزترین کشورهای جهان است، داشتن اطلاعات دقیق از گسل ها و مطالعات زمین شناسی به واسطه ایستگاه های شتاب نگار زلزله باعث می شود تا در صدور مجوز برای ساخت و ساز دقت بیشتری شود.
به گزارش ایرنا، بررسی‌های تاریخی زلزله‌های استان آذربایجان غربی نشان می‌دهد این استان پهنه‌ای بسیار لرزه‌خیز است که هر لحظه احتمال رویداد زمین‌لرزه مخرب در آن وجود دارد ضمن آنکه این منطقه سالانه چندین زمین‌لرزه متوسط را تجربه می‌کند.
در آذربایجان غربی بر اساس آمارها سالانه به طور میانگین بالغ بر 20 زلزله با بزرگی 4 و بیشتر در مقیاس ریشتر به ثبت می‌رسد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.