رحیم نجاتی اسلاملو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب اظهار داشت: وزارت کشور و به تبع آن استانداران و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، بخشنامه ابلاغی از سوی وزیر سابق راه و شهرسازی مبنی بر حق انتخاب ناظر توسط مالک به جای سازمان نظام مهندسی ساختمان را غیرقانونی ارزیابی کرد که به تبع آن، وظیفه انتخاب ناظر به این سازمان ارجاع شد.
وی افزود: با اجرای این قانون، تعرفه خدمات نظام مهندسی و حق الزحمه نظارت به حساب سازمان نظام مهندسی واریز و مهندسان ناظر از طرف سامانه هوشمند به مالک معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی 17 هزار نفر عضو دارد که 40 درصد از آنان دارای پروانه اشتغال هستند، اضافه کرد: از مجموع اعضای نظام مهندسی استان، 50 درصد در مرکز استان مستقر و بیشترین اعضا مربوطه به رشته عمران هستند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با بیان اینکه بزرگترین چالش جامعه مهندسان استان، رکود بازار ساخت و ساز است، بیان کرد: ساخت و ساز و صنعت ساختمان در کشور سالانه با گردش مالی 120 هزار میلیارد تومانی، بزرگ ترین گردش مالی را به خود اختصاص می دهد.
وی با اشاره به نقش ساخت و ساز در ایجاد اشتغال در جامعه بیان کرد: هر 100 مترمربع ساخت و ساز می تواند هر سال سه شغل دایم ایجاد کند و علاوه بر این هم اکنون 300 صنعت به صورت مستقیم و یکهزار و 300 شغل نیز به صورت غیرمستقیم به صنعت ساختمان وابسته است.
نجاتی ادامه داد: در قانون مقررات ملی ساختمان مسایلی نظیر مبحث 19 شامل صرفه جویی در مصرف انرژی و مبحث 21 شامل مسایل مربوط به پدافند غیرعامل، مسکوت مانده که تلاش می شود این مباحث در ساخت و سازها عملیاتی شود.
به گزارش ایرنا، سازمان نظام مهندسی ساختمان از سازمان های تخصصی دخیل در حوزه ساخت و ساز در کشور است که نقش بسیار مهمی در این حوزه ایفا می کند.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.