به گزارش ایرنا مصطفی حبیبی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: حفاظت از عرصه های ملی و منابع طبیعی یک تکلیف قانونی و شرعی است و ما باید به دنبال جلوگیری از تضییع بیت المال و حقوق مردم باشیم.
وی اظهار داشت: برخی افراد سودجو با تعرض به عرصه های ملی فقط به دنبال منافع شخصی خود هستند که در این راستا قوه قضاییه و قانون برخورد لازم را با تمام توان با این افراد خاطی انجام می دهد.
وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی با افزایش گشت و مراقبت و تداوم نظارت های بیشتر در عرصه های منابع طبیعی باید از بروز جرم توسط افراد در کمترین زمان ممکن جلوگیری و مانع از تخلف و تصرف در عرصه های ملی شود.
دادستان عمومی و انقلاب ارومیه اضافه کرد: برای تعامل بیشتر و ایجاد راهکارهای مناسب برای صیانت از عرصه های ملی ارتباط مستمر با محاکم قضایی ضروری است و در این راستا دادستانی آماده دریافت هر گونه پیشنهاد سازنده در چارچوب قانون برای حفاظت بیشترازمنابع طبیعی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: آذربایجان غربی 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد و حراست از این ثروت ملی ضروری است.
میرصمد سید موسوی افزود: برنامه های هفته منابع طبیعی با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و استفاده از مشارکت مردمی و نهادهای دولتی و غیردولتی در حراست از عرصه های ملی تدوین می شود و هدف اصلی ما شرکت دادن مردم در حفظ و احیای عرصه های ملی است.
وی ادامه داد: مشارکت مردمی اصل اول در حفاظت و احیای عرصه های ملی است و تا زمانی که مردم حافظ عرصه های طبیعی باشند، هیچ عرصه مرتعی و جنگلی تخریب نمی شود.
هفته منابع طبیعی از 15 اسفند آغاز می شود و تا 21 اسفند ادامه می یابد و همزمان با این هفته 200 هزار اصله نهال در سطح این استان غرس می شود.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.