ارسلان شکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط عمر ناوگان باری در آذربایجان غربی 16.2 سال است که این آمار در کشور به 16.7 سال می رسد.
وی اظهار داشت: تعداد رانندگان فعال باری آذربایجان غربی بالغ بر 25 هزار نفر است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 24 هزار نفر بود که رشد پنج درصدی دارد.
وی بیان کرد: تعداد ناوگان باری فعال آذربایجان غربی نیز طی سال جاری به 17 هزار و 500 دستگاه رسیده که چهار درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 5.4 درصد ناوگان باری کشور در این استان فعال است، گفت: این منطقه با توجه به مرزی بودن و وجود مسیرهای ترانزیتی بین المللی از ظرفیت توسعه ناوگان باری بسیاری برخوردار است که با همراهی بخش خصوصی به دنبال ارتقای جایگاه استان هستیم.
شکری گفت: امسال 37 هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی و مکانیزه استان مراجعه کرده اند.
وی افزود: این وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین شامل انواع کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس بودند که برای تست و معاینه فنی به این مراکز مراجعه کرده و 35 هزار خودرو از معاینه فنی قبول و 2 هزار خودرو نیز از آزمایش‌ها و تست مراکز معاینه فنی رد شدند.
وی ادامه داد: معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در افزایش ایمنی سفر‌های جاده‌ای موثر بوده و در اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها این معاینات با جدیت و پیگیری کارشناسان فنی با جدیت دنبال می شود.
شکری افزود: در معاینات فنی میزان آلایندگی، میزان آلودگی صوتی، ترمزها، نور چراغ ها، فرسودگی بیش از حد خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک‌ها تست می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیشترین علت رد شدن از معاینه فنی در اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها بوده و آج لاستیک و میزان آلایندگی و تست سرعت نیز در رده های بعدی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان هشت هزار و 500 کیلومتر را راه های روستایی تشکیل می دهند.
نزدیک به 500 هزار نفر راننده در بخش حمل بار فعالیت کرده و سالانه نزدیک به 960 میلیون تن بار را در کشور جابجا می کنند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.