علیرضا رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منشا آلودگی آب شرب این تعداد روستا در تکاب غیرطبیعی بوده ولی در حدی نیست که خطرناک بوده و موجب ایجاد مشکل عمده ای شود.
وی با اشاره به پالایش مستمر منابع آب روستاهای تکاب بیان کرد: هم اینک برای تامین آب شرب 3 روستای بخش تخت سلیمان تکاب پنج سامانه نقطه ای تصفیه آب نصب شده است که موجب بهبود کیفیت آب شرب این روستاها شده است.
وی اظهار داشت: برای حل مشکل کیفیت آب شرب 13 روستای دیگر تکاب نیز با وجود تنگناهای مالی فراوان، تجهیزات 10 سامانه جدید نقطه ای تصفیه آب با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه خریداری شده که به زودی نصب خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه تامین و حفظ کیفیت آب شرب اولویت اصلی و خط قرمز شرکت آبفای روستایی است، ادامه داد: با نصب و راه اندازی این تجهیزات نقطه ای جدید، مشکل کیفیت آب روستاهای تکاب حل و آلایندگی آب شرب روستاها رفع خواهد شد.
وی در خصوص اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستای «چوپلو» بخش تخت سلیمان تکاب اضافه کرد: این طرح هم اینک از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که برای تکمیل آن به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
رضوی گفت: در صورت تامین به موقع اعتبار مورد نیاز، طرح جمع آوری فاضلاب این روستا در هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: دولت تدبیر و امید اعتبارات مناسبی برای آبرسانی به روستاها اختصاص داده و هم اینک اصلاح شبکه، افزایش کیفیت آب و جلوگیری از هدر رفت آب در دستور کار این شرکت قرار دارد.
رضوی بیان کرد: در حال حاضر 92 روستای بالای 20 خانوار در تکاب از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند که از این تعداد 83 روستا به طور کامل تحت پوشش مستقیم خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 30 هزار نفر جمعیت آن در 97 روستا سکونت دارند.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.