اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از بعد از ظهر سه شنبه وارد آذربایجان غربی می شود و ابتدا مناطق شمالی و سپس مناطق جنوبی استان را فرا می گیرد و فعالیت آن به طور متناوب تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: پدیده غالب در این مدت بارش باران و برف همراه با وزش باد خواهد بود و بارش ها در مناطق کوهستانی و برف گیر از شدت بیشتری برخوردار است.
وی افزود: فعالیت این سامانه در مناطق و جاده های کوهستانی سبب کولاک، کاهش دید و اخلال در تردد محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی می شود.
وی از رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی استان را دارند خواست وسیله نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی و گرمایشی و سوخت کافی مجهز کنند.
محمدپور گفت: تا شروع فعالیت این سامانه بارشی جوی آرام و پایدار منطقه همچنان تداوم خواهد داشت و دمای هوای نیز تغییرات قابل ملاحضه ای نخواهد داشت.
رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی 13 درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت با دمای 14 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته نیز دمای هوای ارومیه بین منفی 2 و 10 درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین منفی چهار و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.