علی برزگر روز یکشنبه در حاشیه پنجمین جلسه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد اقامه نماز و نهادهایی که با آن مشارکت دارند، اکثر منابع مالی و نیروی انسانی خود را به آموزش و پرورش جهت ترویج فرهنگ نماز معطوف کنند.
وی با اشاره به تصمیم مدیران ستاد اقامه نماز طی همایش اخیر در مشهد اضافه کرد: قرار است 80 درصد برنامه های سال آینده معطوف به فعالیت های ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش باشد.
وی با اشاره به اینکه موثرترین قشر در ترویج فرهنگ اقامه نماز معاونان پرورشی آموزش و پرورش هستند، بیان کرد: پیش از این به جای معاونان پرورشی، فارغ التحصیلان رشته های دیگر نظیر حسابداری به جای معاونان پرورشی فعالیت می کردند که تلاش براین است که تنها فارغ التحصیلان رشته های پرورشی به عنوان معاونان پرورشی اقدام به تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز کنند.
وی به اجرای طرح های مبین، معراج و مفتاح در راستای تبلیغ نماز اشاره کرد و افزود: همچنین رشته های علوم پایه، فرهنگ اسلامی، معلمان ادبیات و ورزش با پرداخت به مقوله نماز می توانند گام های موثری در راستای تبلیغ آن بردارند.
دبیر ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان با واحدهای درسی و کتاب هایی که برای دانشجویان ارائه می دهد، می تواند زمینه ای فراهم کند تا فارغ التحصیلان این دانشگاه پس از وارد شدن به آموزش و پرورش اولین مساله ای که اولویت کارشان قرار می گیرد، پرداختن به جایگاه نماز و رابطه دانش آموز با خدا باشد.
وی ادامه داد: ماموریت اصلی پس از 40 سال این است که نیازهای نسل نو در ارتباط با معنویت به تقاضا تبدیل شود و برای محقق شدن این مهم باید ابتدا آموزش و سپس اقناع صورت پذیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح 'حی علی الصلاه' در بین نیروهای نظامی و انتظامی گفت: سربازان باید این دوره را که آموزش احکام، اسرار و آداب نماز است، سپری کنند تا پایان خدمت به آنها داده شود.
وی از راه اندازی اکیپی برای احیای نمازخانه مجتمع های تجاری خبر داد و افزود: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و بسیج اصناف احیای نمازخانه مجتمع ها در محوریت قرار می گیرد و هم اکنون 36 مجتمع تجاری دارای نمازخانه است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند سخت افزارهای لازم برای نماز باید فراهم شود و اگر کسی بخواهد در مدرسه ، اداره و یا جای دیگری نماز بخواند سخت افزارهای لازم باشد.
ترویج فرهنگ نماز، شناسایی زمینه‌ها، ضرورت‌ها و ظرفیت‌های جامعه در ارتباط با نماز، ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه، تولید فکر، تصمیم و برنامه،‌ نهادسازی و ظرفیت‌سازی در جهت تحقق اهداف مورد نظر، حمایت و پشتیبانی معنوی از فعالیت‌های مرتبط با ترویج و توسعه فرهنگ نماز، برنامه‌ریزی، ‌نظارت و ارزیابی فعالیت دستگاه‌ها‌ی اجرایی در امر اقامه نماز و ارزیابی مستمر وضعیت اقامه نماز در جامعه و ارایه نتایج آن به نهادهای مسوول از جمله رسالت های ستاد اقامه نماز است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.