به گزارش ایرنا، علی مکرمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی تسهیلات سفر نوروزی تکاب با تاکید بر لزوم آمادگی ادارات برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی افزود: دستگاه های اجرایی تلاش کنند خدمات و امکانات مناسبی را که هم شان با قدمت تاریخی این شهر است را به مسافران در ایام نوروز ارایه دهند.
وی افزود: ادارات از هم اکنون مقدمات و بسترهای خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی را مهیا کنند و برای تجهیز ادارات در ایام نوروز آمادگی داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت روان سازی ترافیک شهری در ایام نوروز بیان کرد: شهرداری با هماهنگی ادارات مرتبط در آذین بندی، آماده سازی و زیباسازی محیط شهر در ایام نوروز از نمادهای فرهنگی، هنری و تاریخی تکاب استفاده کند تا برای معرفی قابلیت ها و ظرفیت های شهرستان در این ایام زمینه فراهم شود.
فرماندار تکاب با بیان اینکه برخورد شایسته و ارایه خدمات مطلوب به مسافران برای شهر گردشگر پذیر تکاب ضروری است، گفت: مهمان نوازی مردم تکاب از ویژگی ها و خصوصیات خوب و فرهنگ غنی اهالی این شهرستان است و امیدواریم تکاب میزبان خوبی برای مسافران نوروز 1398 باشد.
مکرمی بیان کرد: تکاب به مولفه های برجسته تاریخی و فرهنگی از جمله تمدن کهن، ظرفیت های معدنی از جمله معادن طلا، صنایع دستی به ویژه فرش دستباف افشار و آثار فاخر هنری در زمینه های خوشنویسی و موسیقی محلی شناخته می شود و ایام عید نوروز فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر این توانمندی هاست.
وی گفت: دستگاه های اجرایی عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در 2 بخش افزایش تعداد و کیفیت امکانات رفاهی و اقامتی برای مسافران و معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری تکاب از هم اکنون با برنامه ریزی مدون تمهیدات لازم و کافی را فراهم کنند.
فرماندار تکاب ادامه داد: ادارات مرتبط، برای اجرای گسترده برنامه های فرهنگی و هنری از جمله جشن نوروزگاه و نمایشگاه های هنری و اجرای موسیقی های محلی در محل اماکن تاریخی و گردشگری از جمله محوطه مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و قلعه تاریخی اربابی افشار تکاب برنامه ریزی عملیاتی در نظر بگیرند تا جشن های همگانی نوروز در این شهرستان به صورت مطلوب و با کیفیت برگزار شود تا مسافران با خاطره خوبی این شهرستان را ترک کنند.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با داشتن یک اثر تاریخی جهانی و 160 اثر میراث فرهنگی و طببعی ثبت ملی و طبیعت بکر یکی از شهرهای گردشگر پذیر این استان به شمار می رود و سال گذشته بیش 65 هزار مسافر و گردشگر نوروزی به این شهرستان سفر کردند.
مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده است و در سال 1382 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از مهترین آثار تاریخی کشور است که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان است.
چمن متحرک چملی گل ، آبشار دوقلوی قینرجه، زندان سلیمان، مجموعه چشمه های آبگرم احمد آباد و قینرجه، کاخ ها و خانه های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی تکاب است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.