امین رستم زاده عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی افزود: جهاد دانشگاهی پنج مرکز آموزشی تخصصی و کوتاه مدت دارد که 253 هزار نفر در دوره های ضمن خدمت از ادارات و استان ها در آن شرکت کرده اند.
وی بیان کرد: این مرکز 258 عنوان دوره آموزشی را در کمیته آموزشی طراحی و تدوین کرده است که به عنوان منابع آموزشی در کل کشور تدریس می شود.
وی اضافه کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان در بین 50 مرکز کشور رتبه هفتم را داشته و این مرکز بزرگترین مرکز علمی و کاربردی شمال‌غرب کشور است.
وی افزود: تفاوتی که مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با سایر دانشگاه ها دارد این است که آموزش ها در این مرکز به صورت کاربردی است و حدود 80 درصد دانشجویان مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی، جذب بازار کار می شوند.
وی با اشاره به اینکه پنج هزار نفر دانشجو در 12 رشته کاردانی و کارشناسی از دانشگاه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی استان فارغ‌التحصیل شده‌اند، بیان کرد: معاونت پژوهشی یکی از مهم‌ترین معاونت‌های جهاد دانشگاهی است که تاکنون 540 طرح پژوهشی در آذربایجان‌غربی در این بخش طی 38 سال گذشته اجرا شده است.
رستم زاده با اشاره به اینکه در سال جاری 22 طرح پژوهشی در این مرکز اجرا شده، اضافه کرد: 180 مقاله علمی و پژوهشی از مقالات این مرکز در مجلات خارجی چاپ و در همایش‌های بین الملی ارائه شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: در بخش معاونت فرهنگی نیز 750 رویداد شاخص فرهنگی معرفی شده که 480 هزار نفر ساعت در این رویدادها شرکت کرده و بهره مند شده اند.
وی گفت: 237 عنوان کتاب تخصصی دانشگاهی توسط جهاد دانشگاهی استان چاپ و 250 طرح مطالعاتی و نظرسنجی نیز در این استان اجرا شده است.
به گزارش ایرنا جهاد دانشگاهی در چهار حوزه فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اشتغال مشغول به فعالیت است؛ ارائه آموزش های کوتاه مدت، تخصصی و ضمن خدمت جزو فعالیت های جهاد دانشگاهی در کنار مطالعات و اجرای طرح های پژوهشی می باشد که در طول 38 سال عمر جهاد دانشگاهی به اجرا گذاشته شده است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.