به گزارش ایرنا علیرضا رضوی شامگاه سه شنبه در نشست مطبوعاتی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی با بیان اینکه 305 هزار خانوار روستایی از خدمات آب و فاضلاب روستایی استفاده می کنند، افزود: 112 روستای آذربایجان غربی با 5.4 درصد پوشش در ابتدای انقلاب از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند بودند.
وی بیان کرد: در ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تنها 16 هزار خانوار روستایی در آذربایجان غربی به آب سالم و بهداشتی دسترسی داشتند.
وی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در سال جاری نیز افزود: 428 روستای آذربایجان غربی طی سال جاری به شبکه آب‌رسانی روستایی متصل شده‌اند که با این آمار 63 هزار خانوار تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی اضافه کرد: برای آبرسانی به این تعداد روستا یکهزار و 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رضوی بیان کرد: توجه به بحران آب و حل چالش های موجود درحوزه آب و انرژی، توجه به فاضلاب و بازچرخانی آب، جمع آوری و پردازش آمار و اطلاعات پایه، اصلاح ساختار اقتصادی آب، تامین پایدار آب شرب سالم و بهداشتی، توجه به آب شیرین کن ها، کاهش تلفات و آلاینده های منابع آب زیرزمینی و برخورد های قانونی با طرح های نادرست تامین آب از جمله راهکارهای لازم برای سازگاری با کم آبی است.
وی با اشاره به طرح های افتتاح دهه فجر امسال نیز گفت: افتتاح 40 طرح آبرسانی با 140 میلیارد ریال و با تحت پوشش قرار دادن 12 هزار خانوار از طرح‌های افتتاحی دهه فجر امسال است.
وی اضافه کرد: همچنین 6 طرح آب و فاضلاب روستایی با اعتبار چهار هزار و 800 میلیارد ریال همزمان با دهه فجر امسال کلنگ‌زنی شد.
وی بیان کرد: سه سامانه بسته بندی آب شرب در آذربایجان غربی همزمان با دهه فجر امسال در این استان افتتاح و رونمایی شد که توانایی تولید هزار بسته یک و نیم لیتری آب را در مواقع بحرانی دارد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 هزار و 839 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 200 روستا بالای 20 خانوار است و افزون بر یک میلیون و 150 هزار نفر در آنها زندگی می کنند.
حدود 2 هزار روستای پرجمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.