معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: کتاب جامع گردشگری سلامت آذربایجان غربی رونمایی می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ریتا خضرزاده  در جمع خبرنگاران گفت: مراحل تهیه و تدوین این کتاب از چند ماه گذشته با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی آغاز شده و خوشبختانه اخیرا" به مرحله چاپ رسید و این کتاب همزمان با آغاز دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران رونمایی می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به هدف از تهیه این کتاب افزود: هدف اصلی از تهیه این کتاب آشنایی بیشتر گردشگران سلامت داخلی و خارجی با امکانات پزشکی و درمانی ، مراکز اقامتی و خدماتی و هم چنین جاذبه های گردشگری استان آذربایجان غربی میباشد.

خضرزاده اضافه کرد: در این کتاب سعی شده تا علاوه بر بیان مفهوم گردشگری سلامت به نقش این حوزه در توسعه اقتصاد کشور و بویژه آذربایجان غربی که دارای پتانسیل های فراوانی در این بخش میباشد اشاره شود. 

وی ادامه داد: در این کتاب ؛ گردشگری سلامت را به دو بخش گردشگری تندرستی و پزشکی تقسیم بندی کردیم تا گردشگران با مطالعه آن از یک سو با امکانات طبیعی درمانی استان مانند گیاهان دارویی ، چشمه های آبگرم ، مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری و از سوی دیگر با اطباء متخصص ، مراکز درمانی ، درمانگاه ها و بیمارستانهایی که دارای مجوز  IPD   ( دپارتمان بیماران بین الملل ) در سطح استان میباشند آشنا شوند.

خضرزاده اظهار کرد: این کتاب در فاز اول به زبان فارسی تهیه شده و درفازهای بعدی به زبانهای کشورهای همجوار آذربایجان غربی ( ترکیه ، اقلیم کردستان عراق و جمهوری نخجوان ) که بیشترین گردشگران سلامت را از آن کشورها داریم تهیه خواهد شد. 

وی در خصوص مشخصات این کتاب گفت: این کتاب در 183 صفحه در قطع وزیری (بیاضی) با کاغذ گلاسه 135 گرمی طراحی شده و در 4 رنگ اصلی با صحافی چسب گرم و در تیراژ 1000 نسخه آماده چاپ شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در پیوست این کتاب فهرست تمامی بیمارستانها ، درمانگاه ها ، مراکز تصویر برداری ، داروخانه ها و هم چنین لیست کامل واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان آذربایجان غربی بهمراه آدرس و شماره تلفن های مربوطه الصاق شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.