مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیداری اسلامی را ارمغان امام خمینی(ره) به جهانیان دانست و گفت: مسئولان باید امروز به وظایف خود در قبال انقلاب به خوبی عمل کرده و اقتصاد مقاومتی را چراغ راه خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منوچهر متکی صبح امروز در جمع مردم ارومیه در راهپیمایی ۲۲ بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به نقش بی‌بدیل امام خمینی و ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ۲۲ بهمن با محوریت اسلام و با نام امام و مردم در تاریخ ثبت شد و از فردا با افتخار پنجمین دهه از انقلاب را آغاز می کنیم.

وی افزود: امروز به نام امام خمینی(ره) ثبت شده است و به گونه‌ای که در مثال‌های مقاومت نام ملت ایران در بلندا می‌درخشد دنیای غرب در قرن ۱۹ بنای حکمرانی سکولار را در غرب نهاد امام در دهه‌های پایانی قرن گذشته دین باوری را به جامعه بازگردانده و فهم جدیدی از اسلام‌ را منطبق با قرآن، عقل و اجماع ارائه کرد و فرمود برای اجرای احکام باید حکومت اسلامی تشکیل داد.

مشاور عالی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ادامه داد: دورس امام خمینی تحت عنوان ولایت فقیه پایه نظام جمهوری اسلامی را گذاشته و ارمغان وی به ملت ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به جهان خودباوری و ایستادگی و برای مستضعفان مقاومت بوده است.

وی، با بیان اینکه یادمان ماندگارامام راحل آرمان‌ها و آموزه‌های ایشان برای مردم است، ابراز کرد: امام راحل با تاکید براینکه عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست براین مسئله که مردم، مسئولان را به این مقام رسانده و آنان ولی نعمت این ملت هستند تاکید کرده است.

متکی، با تاکید براینکه قدرت ایجاد حق نمی‌کند مبدا قدرت ما منطق مبتنی بر حق است، بیان کرد: ایشان اسلام آمریکایی را افشا و مسلمانان را از آن بر حذر داشته است و با اتحاد بین ارتش و سپاه معلمان را ادامه دهنده شغل انبیا دانسته است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص نقش زنان در طول انقلاب، گفت: ایشان نقش وحدت مسلمانان میان شیعه و سنی را بشارت داده است محرم را سنبل مقابله با تداوم دشمن و رمضان الگوی مقاومت در برابر تحریم‌های دشمن دانسته و پشتیبانی از ولایت فقیه بودن جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به کشور و ملت و مستقل بودن و برای خود تصمیم گرفتن برای ملت ایران را لایق عنوان کرده است.

مشاور عالی‌دبیرکل مجمع جهانی‌تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به اینکه تداوم رهبری امام‌خمینی(ره) توسط امام خامنه‌ای با همان صلابت، جهت گیری و ادبیات انقلابی تداوم داشته و خواهد داشت، تصریح کرد: انقلاب در راستای مستقل شدن، ترویج گفتمان عدالت طلبی، اعتماد به جوانان، دفاع مقدس و بازدارندگی دشمن، حفظ سیاست نه شرقی نه غربی و حفظ استقلال کشور موفق بوده اما در حوزه‌هایی هم باید مسئولان گام‌هایی بلندی بردارند.

وی، افزود: مسئولان در نظارت همه جانبه برای قطع دست چپاول گران به بیت المال کوشش کرده و اقتصاد مقاومتی را چراغ راه خود قرار داده و در راستای تحقق شعار سال گام های اساسی بردارند.

متکی، ادامه داد: هیچ کدام از توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن در طول چهل سال انقلاب به لطف خدا، هدایت رهبری و مقاومت مردم عملی نشده است و امروز نوبت مسئولان است تا به میدان آمده و وظایف خود را عملی کنند‌.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.