رسول خضری روز پنجشنبه در حاشیه این کارگروه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در هیات دولت تصویب شده و به زودی جهت اجرا توسط معاون اول رییس جمهوری به گمرکات ابلاغ می شود.
ناظر کارگروه اشتغال آذربایجان غربی بیان کرد: این 160 قلم کالا شامل 47 گروه کالایی بوده که برای برخی از این کالاها معافیت 70 درصد برای واردات در نظر گرفته شده است و اجرای آن می تواند موجب رونق چشمگیر فعالیت در مناطق مرزی از جمله پیرانشهر و سردشت شود.
کارت های الکترونیک مرزنشینی از سوی دولت برای ساماندهی کوله بران طراحی شده و هر کارت در ماه برای هر عضو از خانوارهای مرزنشین به میزان هفت میلیون ریال شارژ می شود و از طریق شارژ آن می توان سود بازرگانی واردات کالا را پرداخت کرد.

** اعمال حق نوار مرزی برای مستخدمان کارگری
ناظر کارگروه اشتغال آذربایجان غربی گفت: در نشست امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعمال حق نوار مرزی و مناطق عملیاتی برای مستخدمان کارگری ادارات استان موافقت شد و به زودی این بند حقوقی نیز برای آنان در نظر گرفته می شود.
رسول خضری افزود: حق نوار مرزی و مناطق عملیاتی از پاییز سال جاری برای مستخدمان کارمندی ادارات در برخی شهرهای استان اعمال شده بود اما شامل مستخدمان کارگری نمی شد که خوشبختانه با موافقت وزیر این افراد نیز از مزایای این بند حقوقی (که به موجب آن حقوق کارکنان حداکثر تا 25 درصد افزایش می یابد)، بهره مند خواهند شد.

** همسان سازی حقوق بازنشستگان
ناظر کارگروه اشتغال آذربایجان غربی گفت: سال گذشته برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق مجلس اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شد و امسال نیز چهار هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است تا بتوان بخشی از مشکلات معیشتی بازنشستگان کشور را رفع کرد.
رسول خضری افرود: در هفدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی طی روز جاری نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تسریع در روند همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری موافقت کرد.

** ابلاغ مرحله دوم تسهیلات فراگیر و اشتغال روستایی
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان اعتبارات مربوط به تسهیلات فراگیر روستایی استان 30 درصد افزایش یافته است و به موجب آن می توان تسهیلات درخواستی تعدادی از متقاضیان را که به دلیل کمبود اعتبار در سری اول نوبت متوقف شده بود را پرداخت کرد.
رسول خضری افزود: 70 درصد تسهیلات سری اول برای طرح های کشاورزی و 30 درصد دیگر برای طرح های صنعتی پرداخت شده است و در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی موافقت گردید تا این وام ها برای طرح های دامداری صنعتی و اصلاح نژاد نیز پرداخت شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آذربایجان غربی از مراکز مستعد دامپروری در سطح کشور به شمار می رود و این تصمیم می تواند موجب توسعه دامداری ها در استان شود.

** دولت مرزنشینان را بیمه می کند
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت متعهد شده است تا از محل فروش سوخت مرزنشینان، خانوارهای مرزی در فاصله 20 کیلومتری مرز را بیمه کند.
رسول خضری افزود: طبق این طرح خانواده های مرزنشین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت و این امر تاثیر بسزایی در بهبود سطح زندگی آنان خواهد داشت.
ناظر کارگروه اشتغال آذربایجان غربی افزود: اکنون نیز تمامی خانه های مرزنشینان در فاصله 20 کیلومتری مرز در شهرهای پیرانشهر و سردشت از محل درآمد سوخت مرزنشینی در مقابل حوادث بیمه شده است که از توجه ویژه دولت به این مناطق حکایت دارد.
به گزارش ایرنا هفدهمین کارگروه اشتغال آذربایجان غربی صبح امروز با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
9915/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.