رییس اداره منابع طبیعی اشنویه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 طرح آبخیزداری با پنج میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در زیر حوضه های مناطق «کانی سرخ» و «شیخ عثمان» این شهرستان به بهره برداری رسید.
مصطفی چترآذر افزود: مساحت این زیر حوضه ها در مجموع 10 هزار هکتار را شامل می شود که عملیات مکانیکی انجام گرفته در آنها شامل هشت سازه سنگی ملاتی و گابیونی با حجم 2هزار و 916 مترمکعب است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این عملیات بیومکانیکی نیز شامل سه هزار بانکت هلالی و کاشت بذر بادام با هدف ایجاد اشتغال برای آبخیزداران و روستاییان این دو زیر حوضه انجام شده است.
به همین مناسبت عملیات احداث پرواربندی 600 راسی روستای شیخ عثمان این شهرستان نیز کلنگ زنی شد.
مدیرجهاد کشاورزی اشنویه در آیین آغاز عملیات احداث این طرح دامی افزود: برای احداث این طرح بیش از پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام خواهد شد.
سیدانور حسینی اضافه کرد: با احداث این پرواربندی زمینه اشتغال برای پنج نفر به صورت مستقیم ایجاد می شود و تعداد پرواربندی های این شهرستان نیز به پنج واحد می رسد.
به گزارش ایرنا همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 35 طرح در زمینه های مختلف در این شهرستان با 230 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد یا کلنگ زنی می شود.
اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با کشورهای عراق و ترکیه قرار دارد.
9870/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.