به گزارش ایرنا 47 طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی و ورزشی در ششمین روز از دهه فجر در شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان غربی از جمله چهار طرح در ماکو شامل درمانگاه عمومی هلال احمر با 10 میلیارد ریال هزینه، 70 واحد مسکن روستایی با 14 میلیارد ریال هزینه، پروژه «گونای تجارت آذربایجان» با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریالی و فاز توسعه شرکت دجله فرات تجارت منطقه آزاد ماکو با 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.
همچنین پنج طرح عمرانی و خدماتی در شوط شامل خانه بهداشت روستای ملااحمد با 120 میلیارد ریال هزینه، تامین آب شرب روستای «کش آرخی» با سه میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه، فاز نخست ساماندهی گنبد کندال با پنج میلیارد ریال و پوشش کانال بتنی آب کشاورزی احمدآباد با یک میلیارد و 640 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
همچنین بهره برداری از 12 طرح مخابراتی، بهداشتی، ورزشی و عمران شهری با 103 میلیارد ریال هزینه در میاندوآب، 100 باب اتاق بازی کودکان، 50 واحد مسکونی و سه طرح خدماتی در بوکان با 40 میلیارد ریال هزینه از دیگر طرح های افتتاحی دهه فجرامسال در ایستگاه ششم بود.
آذربایجان غربی در روز ششم دهه مبارک فجر امسال، میزبان سرپرست معاونت امور بانوان به عنوان نماینده وزارت ورزش برای برگزاری آیین های افتتاحی دهه فجر استان بود که نتایج خوبی نیز برای استان داشت.
افتتاح پنج طرح ورزشی در آذربایجان غربی شامل خانه پرتاب های دو و میدانی با سه میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه، خانه کاراته ارومیه با سه میلیارد و 500 میلیون ریال، فضای روباز و طرح پارک گام مجموعه ورزشی ریحان آباد ارومیه، 2 طرح خدماتی و ورزشی در مهاباد با بیش از 100 میلیارد ریال شامل گازرسانی به 18 روستای محور حاجی خوش و کهریزه شیخان و سالن ورزشی چند منظوره رشته های توپی در روستای قزلقوپی از جمله طرح های افتتاحی دهه فجر انقلاب اسلامی بود.
چهار طرح عمرانی و خدماتی بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران خوی شامل بهسازی و آسفالت راه روستای «سگتلو» و واحد پرورش گاوگوشتی 45 راسی، واحد پرورش بوقلمون و مرغ بومی با ظرفیت 300 قطعه و یک واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با هشت میلیارد ریال هزینه نیز در راستای محرومیت زدایی به بهره برداری رسید.
استاندار آذربایجان غربی نیز در روز ششم میهمان مردم و مسوولان پیرانشهر بود که در این سفر نیز بخش عمده طرح های افتتاحی دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری رسید.
قیچی کردن روبان چهار طرح بهداشتی، ورزشی، خدماتی در پیرانشهر شامل ایستگاه جامع سلامت «زرگتن» با چهار میلیارد ریال، سالن ورزشی سقف کوتاه با 7.5 میلیارد ریال، طرح آبرسانی به روستای شین آباد با 25 میلیارد ریال و فاز اول گازرسانی به 23 روستا از جمله برنامه های «محمدمهدی شهریاری» در این سفر یکروزه بود.
مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی زرآباد خوی نیز با 22 میلیارد ریال، 2 طرح اقتصاد مقاومتی سپاه در سردشت شامل پرورش زنبور عسل و اصلاح باغ ها با 300 میلیون ریال، طرح گازرسانی به روستاهای محور دایماب – خلیفه لوی نقده با هفت میلیارد و 417 میلیون ریال، اولین مرکز پرورش صنعتی زالو در پیرانشهر با 2.5 میلیارد ریال، افتتاح پارک گام در شهرهای میاندوآب و خوی و مدرسه سه کلاسه خیرساز روستای دایماب نقده با 2 میلیارد و 300 میلیون ریال نیز به بهره برداری رسید.
همچنین کلنگ احداث طرح کمربندی دوم شهر پیرانشهر با 75 میلیارد ریال، سالن ورزشی جوانان پیرانشهر با 20 میلیارد ریال اعتبار، 2 طرح خدماتی و ورزشی در مهاباد با 140 میلیارد ریال، حسینیه ملااحمد شوط با هشت میلیارد ریال، سالن ورزشی سرپوشیده و فضای ورزشی روباز ریحان آباد ارومیه با 16 میلیارد ریال و عملیات گازرسانی به روستاهای گلوان و قارنای نقده به زمین زده شد.
با افتتاح این طرح ها هزاران نفر از مردم محروم شهرستان های استان که در اکثر موارد مرزی نیز هستند از خدمات لازم برخوردار شدند.
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، نمایشگاهی از توانمندی های بانوان میاندوآبی در مرکز فنی و حرفه ای خواهران این شهرستان گشایش یافت و آثار بانوان در قالب هشت غرفه شامل گلیم و قالی بافی، معرق و منبت کاری، عروسک دوزی، هنرهای تزئینی، هنرهای تجسمی، سرویس سری دوزی و پوشاک به نمایش گذاشته شد.
به گزارش ایرنا برنامه های دهه مبارک فجر امسال به علت تقارن با ایام فاطمیه تا پایان هفته جاری خواهد بود و بخش دیگری از این برنامه های افتتاحی نیز در هفته آخر بهمن به بهره برداری خواهد رسید.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.