قاسم جلیلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله این خدمات برخورداری از خط تلفن ثابت است که در ابتدای انقلاب رقم برخورداری از آن فقط 0.1 (یک دهم) درصد بود و در حال حاضر به 32 درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: دیگر خدمات ارتباطی نیز در سال های اخیر توسعه یافته قابل توجهی در استان داشته که شامل خط تلفن همراه، اینترنت در اشکال مختلف و خدمات بانکی الکترونیکی است.
وی بیان کرد: در حال حاضر میزان نفوذ تلفن همراه در آذربایجان غربی 96 درصد برآورد می شود که در کمتر از یک دهه گذشته به این حد رسیده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی همچنین با اشاره به برخوداری کامل شهرهای استان از اینترنت نسل 3 و 4 ادامه داد: حدود یکهزار و 500 روستا نیز در استان از این خدمت برخوردار است وتا شهریور سال آینده این رقم به حدود 2 هزار و 700 روستا خواهد رسید.
جلیلی نژاد با اشاره به اینکه 324 روستا در حال حاضر از خدمات اینترنت ADSL برخوردار است، افزود: همچنین 50 روستا در حال حاضر دارای ATM روستایی است که 53 مورد نیز به آن اضافه خواهد شد.
وی افزود: در سال 1357 تنها 10 روستای آذربایجان غربی دارای ارتباط با کیفیت بسیار کم بود که این تعداد در حال حاضر به کل سه هزار و 83 روستای دارای سکنه استان افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و در طول چهار دهه گذشته اقدامات ارزنده زیادی در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محرومی نظیر آذربایجان غربی در راستای محرومیت زدایی انجام شده است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.