به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی، سردار «قاسم رضایی» روز یکشنبه در این دیدار با فرمانده ژاندارمری ترکیه در خاک این کشور همسایه اظهار داشت: تداوم موفقیت های نظامی اسلامی خاری بر چشم دشمنان دو کشور ایران و ترکیه خواهد بود.
وی با تأکید بر تداوم این نشست‌ها، تصریح کرد: کشورهای استکباری و بیگانه به دنبال تفرقه افکنی میان دو کشور ایران و ترکیه هستند و برگزاری اینگونه نشست های مشترک ملی و مرزی بین تهران و آنکارا باعث تقویت برادری، همدلی و وفاق بین دو کشور و ملت می شود.
فرمانده مرزبانی کشور با تأکید بر مبارزه مرزبانان دو کشور با قاچاق کالا، مواد مخدر و گروهک‌های تروریستی، بیان کرد: تعاملات مرزبانان برای حل و فصل مشکلات میدانی و مرزی مهم است زیرا مرزها باید به صورت مشترک مدیریت شود.
مقام عالی مرزبانی کشور گفت: انسداد و مقررات مرزی از ضرورت های امنیتی هر کشور است که باید بر اساس ظرفیت ها و داشته ها در مرزهای دو کشور اجرایی شود.
سردار رضایی با اشاره به کشف بیش از 53 تن انواع مواد مخدر طی 10 ماه گذشته در مرزهای ایران با کشورهای پاکستان و افغانستان، افزود: با توجه به درگیرهای مرزی ایران با قاچاقچیان در راستای مبارزه با مواد مخدر، در واقع ایران به نیابت از کشور ترکیه برای جلوگیری از ورود مواد افیونی به این کشور با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می‌کند.
وی اضافه کرد: مرزهای ایران و ترکیه به شکل دوستانه اداره می‌شود و علاوه بر مبارزه جدی با تروریست و قاچاقچیان، باید خدمات رسانی در مرزها و شهرهای دو کشور افزایش پیدا کند.
فرمانده کل ژاندارمری ترکیه نیز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و افزود: امام خمینی (ره) رهبری بزرگ و فرزانه بود که رهبری ایران را برعهده گرفت و جمهوری اسلامی ایران را از نقطه تاریک به نقطه عطف رساند.
ارتشبد «عاریف چتین» ایران و ترکیه را دو کشور متمدن و باستانی دانست و افزود: شیطان بزرگ آمریکا بسیار کوچک و حقیر است که بخواهد وفاق و همدلی بین دو کشور را از بین ببرد.
فرمانده کل ژاندارمری ترکیه تصریح کرد: مبارزه با تروریسم و قاچاقچیان باید به طور ویژه در دستور کار مرزبانان دو کشور باشد تا در کنار برقراری امنیت پایدار، تجارت بین دو کشور نیز افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه تبادل اطلاعات در مرزها امری ضروری است، افزود: با تبادل اطلاعات صورت گرفته بین مرزبانان دو کشور، در تأمین امنیت مرزها موفق بودیم و مبارزه با ناامنی در مرزها را ادامه خواهیم داد.
به گزارش ایرنا چهارمین نشست مشترک فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه طی سال جاری ظهر روز گذشته با هدف توسعه تعاملات مرزی در زمینه های مختلف در شهر «اسن دره» ترکیه برگزار شد.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.