مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از رشد 54 درصدی نرخ باسوادی پس از پیروزی انقلاب در آذربایجان غربی خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ابراهیم محمدی در مراسم نواخته شدن چهلمین زنگ انقلاب در محل مدرسه شهید ساکو مجنونیانس ارومیه ضمن مقایسه میزان باسوادی با قبل از انقلاب تصریح کرد: امروز نرخ باسوادی در استان 91.7 درصد بوده و 54 درصد در مقایسه با قبل از انقلاب رشد داشته و تفاوت میزان سواد مردان و زنان از 28 درصد به 8 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: شکاف میزان با سوادی در مناطق شهری به روستایی نسبت به قبل از انقلاب از 32 درصد به 9 درصد رسیده که نشانگر نگاه ویژه دولت به حوزه آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: امروزه بعضی از دشمنان که چشم دیدن بال و پر گرفتن جمهوری اسلامی ایران را ندارند سعی دارند اقداماتی که بعد از انقلاب رخ داده، کمرنگ جلوه دهند، در حالی که در این 40 سال اقدامات مهم و اساسی اتفاق افتاده است.

محمدی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد: اکنون نزدیک به 5 هزار مدرسه در استان دایر و 600 هزار دانش آموز در حال تحصیلند در حالی که تعداد مدارس قبل از انقلاب 2600 واحد آموزشی با 300 هزار دانش آموز بود.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 3600 پروژه در قالب ورزشی، کانون و اردوگاه در استان به بهره برداری رسیده است تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 16 هزار و 700 کلاس درس ایجاد شده و درحال حاضر بیش از 4 هزار مدرسه تحت وب هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص پیشرفت های آموزش و پرورش آذربایجان غربی بعد از انقلاب، با بیان اینکه تعداد هنرستان ها قبل از انقلاب 6 واحد بود، ولی امروز به 251 واحد افزایش یافته خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی،افتتاح 22 دارالقرآن، 19 پژوهش سرا، 28 مدرسه استعدادهای درخشان، 51 مدرسه شاهد، 6 اردوگاه، 3 درمانگاه، 7412 کتابخانه کلاسی، 971 کتابخانه مستقل، بیش از 650 نمازخانه مستقل در مدارس، 114 مدرسه شبانه روزی و 80 مجتمع آموزشی و ورزشی از جمله اقدامات دولت های مختلف در 4 دهه اخیر بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.