رحیم عبدالکریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بارش های خوب امسال و سیلابی شدن سیمینه رود تالاب قره گل که جزو تالابهای فصلی این شهرستان به شمار می رود آبگیری و دوباره احیا شده است.
وی افزود: این تالاب در فصول گرم سال خشک شده و هر ساله با پر آب شدن رودخانه سیمینه رود دوباره آبگیری و احیا می شود.
عبدالکریمی با بیان اینکه احیای مجدد این تالاب موجب ورود انواع پرندگان مهاجر و بومی طی روزهای اخیر به این تالاب شده است، بیان کرد: با احیای این تالاب فصلی در حال حاضر شاهد ورود پرندگانی مانند غازخاکستری، پلیکان، فلامینگو، چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به این تالاب هستیم.
رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: علاوه بر پرندگان آبزی، پرندگان کنارآبزی نیز از جمله حواصیل خاکستری و سفید نیز وارد این تالاب شده اند که این امر باعث خوشحالی مردم منطقه و کشاورزان شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 2.5 میلیون متر مکعب آب در این تالاب وجود دارد، بیان کرد: عمق آب تالاب در قسمت غربی و بالا دست تالاب به یک متر و در قسمت شرقی و چسپیده به آب بند عمق آب به بیش از 2 متر رسیده است.
به گزارش ایرنا، در هفته گذشته و در جلسه شورای حفاظت از منابع آب بوکان، 6 میلیون و 400 هزار مترمکعب آب از رودخانه سیمینه رود به تالاب قره گل تخصیص یافت.
تالاب قره گل 300 هکتار مساحت دارد و در حاشیه محور مهاباد - بوکان واقع شده است.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.