جلیل جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازدید از مجموعه های فرهنگی و تفریحی 18.4 درصد و بازدید از موزه ها چهار درصد نسبت به مدت زمان سال گذشته افزایش یافته است.
وی بیان کرد: مقایسه شاخص های گردشگری در سال 1396 با 10 ماه گذشته سال 1397 بیانگر افزایش اقامت در هتل هاست به گونه ای که ضریب اشغال هتل های استان بالای 70 درصد در سال جاری ثبت شده در حالی که این میزان بین 35 تا 40 درصد در سال 1396 بوده است.
وی ادامه داد: حمایت های اداره کل در زمینه توسعه بوم گردی در استان وسیع است و هم اکنون 170 متقاضی بوم گردی وجود دارد.
جباری گفت: از مجموع پرونده های بررسی شده در این زمینه برای تعداد 25 مورد مجوز فعالیت صادر شده و جهت دریافت تسهیلات لازم به بانک های عامل معرفی شده اند که تا پایان امسال تعداد مجوزهای صادرشده به 30 مورد می رسد.
وی با اشاره به اینکه بازدیدهای تلفیقی یکی از برنامه های اصلی این نهاد است، افزود: امسال به طور مستمر 2 هزار و 600 مورد در قالب گروه های بازدید تلفیقی متشکل از کارشناسان چندین دستگاه اجرایی از عملکرد واحد های اقامتی استان بازدید شده و در ایام پایانی سال با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروزی تعداد بازدیدها افزایش خواهد یافت.
جباری ادامه داد: امسال مرمت بیش از 100 بنای تاریخی با 12 میلیارد تومان هزینه انجام شد که حرکت بسیار مهمی در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی است.
به گزارش ایرنا یکهزار و 600 اثر آذربایجان غربی در زمره آثار تاریخی کشور ثبت شده که شامل آثار ناملموس و معنوی، بناها، محوطه، تپه های باستانی و نیز اشیا تاریخی است.
7129/7125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.