سرهنگ رضا ظهیریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه جدی با ایجاد کنندگان اختلال در نظم و امنیت اجتماعی، عوامل انتظامی مهاباد با اجرای طرح مبارزه با خودروهای بدون پلاک و پلاک مخدوش این تعداد خودرو و موتورسیکلت را در نخستین روز اجرای این طرح در این شهرستان توقیف کنند.
وی ادامه داد: صاحبان این وسایط نقلیه پس از اعمال قانون و تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شدند.
سرهنگ ظهیریان با بیان اینکه توقیف و اعمال قانون این خودروها یکی از راه های مهم برای کاهش و مقابله با انواع جرایم است، اضافه کرد: پلیس با خودروهای بدون پلاک، پلاک مخدوش و جعلی در این شهرستان برخورد قاطع خواهد داشت.
وی همچنین از کلیه شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه وسیله نقلیه بدون پلاک و پلاک مخدوش با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته تا از تردد این گونه خودروها در سطح شهرستان به علت ضرر رساندن به جان و مال شهروندان جلوگیری شود.
سرهنگ ظهیریان با اشاره به اینکه طرح توقیف خودروهای بدون پلاک ادامه دار خواهد بود، یادآور شد: برابر ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی تردد کلیه خودروها با نصب پلاک بر روی خودروها ممکن خواهد بود و در غیر این صورت برابر قانون با متخلفان برخورد می شود.
به گزارش ایرنا برابر ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری و یدک متصل که در راه ها حرکت می کند باید دارای شماره باشد و رانندگی با وسیله نقلیه ای که شماره یا پلاک نداشته یا دارای شماره یا پلاک غیرمجاز باشد ممنوع است و استثنایی در این خصوص وجود ندارد و بایستی قبل از خروج خودروهای نو از نمایندگی شماره پلاک آن نصب شود.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.