ابوالفضل قهرمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت 'ایده پژوهان طب میلان' با تلاش محقق ارومیه ای رئوف میلان نورانی و با همکاری دکترعلیرضا قهرمانی برندق به ابداع وسیله تعیین گروه خونی 'به روش لوله ای تسهیل شده ' موفق شد.
وی اضافه کرد: با تکمیل این طرح می توان آن را به لوله پرکاربرد در حوزه بانک خون تبدیل کرد.
وی با اشاره به اینکه 'روش لوله ای' از مهمترین روش های استاندارد انجام تست های آزمایشگاهی براساس روش های اصولی و علمی است، ادامه داد: این روش می تواند جایگزین روش 'اسلایدی' شود و با اعمال بعضی تغییرات مهندسی افزایش سرعت انجام آزمایش، کاهش ضریب خطای انسانی و کاهش هزینه های آزمایش را به همراه داشته باشد.
وی بیان کرد: ابداع روش جدید با تسهیل روش لوله‌ ای رایج و با تجمیع سه لوله مرتبط با آزمایش گروه خونی در یک لوله، شرایط مهندسی مناسب تری را در برخی تست های بانک خون مراکز درمانی ایجاد می‌ کند.
مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: پس از دریافت تائیدیه های لازم مسوولان آزمایشگاه های تشخیص طبی می توان روش اسلایدی را کنار گذاشت و با استفاده از روش لوله‌ای در افزایش ایمنی بیمار گیرنده خون تاثیر مثبتی به وجود آورد.
به گزارش ایرنا این اختراع در مسابقات بنیاد ملی نخبگان سال 1397 برگزیده شده و اظهارنامه بین المللی آن در سازمان مالکیت های فکری سازمان ملل WIPO تایید گردیده است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.