به گزارش ایرنا، لقمان خسروپور روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان با اشاره به اینکه فرمانداری مدیریت منابع آب تالاب ها را پیگیری می کند، اظهار داشت: احیای این تالاب جز مطالبه های زیست محیطی این شهرستان است که لازم است حقابه آن از طریق سیمینه رود تامین شود.
وی در خصوص تعدیل پروانه های صادره در بخش کشاورزی در جهت تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی گفت: باید این موضوع به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد زیرا شرایط پروانه های صادر شده با حجم آن برابر نیست.
خسروپور با بیان اینکه سه میلیون مترمکعب از آب سد شهید کاظمی به بخش صنعت بوکان اختصاص یافته است، افزود: لازم است برای استفاده از این سهمیه برای سال های آتی نیز برای استفاده بهینه تر بخش صنعت از این سهمیه مسولان برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
در این جلسه مقرر شد جهت صدور پروانه برای چاه های دارای فرم، یک برنامه ریزی لازم توسط مدیریت منابع آب بوکان انجام شود.
به گزارش ایرنا، تالاب قره گل با 300 هکتار وسعت در40 کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب در جوار روستایی به همین نام واقع شده است و یکی از مهمترین مناطق تخمگذاری و زادآوری پرندگان آبزی و کنارآبزی است.
این تالاب از طریق کانال سنتی منشعب از سیمینه رود تغذیه و آبگیری می شود و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مانند اردک سرسبز، آنقوت، تنچه، خوتکا و باکلان است.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.