محمد کاظم زوار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به این منظور بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار در سال آینده اختصاص می یابد.
وی اضافه کرد: در سال آینده نگاه ویژه ای به بافت های فرسوده شهر خواهیم داشت که بازسازی پیاده روها با هدف تسهیل تردد شهروندان به ویژه معلولان شهروند، جداره سازی خیابان امام (ره)، ساماندهی معابر و آب های سطحی و کف سازی بازار تاریخی ارومیه از جمله برنامه های شهرداری ارومیه در سال آینده در راستای احیای بافت های فرسوده است.
زوار گفت: باید 70 درصد بودجه معاونت فنی عمرانی طی سال آینده برای نوسازی 471 هکتار بافت فرسوده اختصاص یابد.
وی ادامه داد: بازار تاریخی ارومیه نیاز به کف سازی دارد و کف سازی و تبدیل شیروانی های سنتی بازار ارومیه به گنبدی با ضوابط و کار کارشناسی از سال آینده آغاز می شود.
وی اظهار داشت: 150 میلیارد ریال برای این امر اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: برای کف سازی بازار تاریخی اقدامات کارشناسی نظیر بررسی وضع موجود، مصالح به کار گرفته شده و کیفیت آن به طور دقیق بررسی شده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه گفت: جداره سازی خیابان امام (ره) ارومیه نیز با هدف زیباسازی نمای شهری و با بهره گیری از طرح های ایرانی اسلامی از سمت میدان انقلاب ارومیه آغاز شده است.
وی ادامه داد: 50 میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته است.
زوار افزود: مطالعات اجرای پیاده راه خیابان امام (ره) ارومیه در خروجی طرح تفصیلی انجام شده است.
به گزارش ایرنا کف سازی بازار، ساماندهی آب های سطحی، ساماندهی تابلوهای سردرب مغازه های بازار با استفاده از معماری ایران اسلامی، استفاده از قطعات بتنی بومی شده در طراحی سردرب های بازار، احیای سراهای تاریخی بازار در قالب ساخت کاراونسرا، رفع معضل سد معبر، زیباسازی حریم بازار، احیای بافت فرسوده و تاریخی و اجرای پیاده راه امام (ره) در چهار فاز با هدف کاهش تنش های اجتماعی، زیبا سازی و کاهش ترافیک از جمله برنامه ریزی های مدیریت شهری در راستای احیای بافت مرکزی ارومیه است.
7129/8137
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.