مقصود قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کود شیمیایی که شامل یکهزار و 927 تن ازته، 885 تن فسفاته و 103 تن پتاسه است توسط کارگزاری های مجاز در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.
وی ادامه داد: کشاورزانی که تاکنون نسبت به دریافت کود شیمیایی اقدام نکرده اند، می توانند پس از دریافت حواله نسبت به خرید از مراکز خدمات جهاد کشاورزی مهاباد اقدام کنند.
قربانی اطمینان داد که هیچ نگرانی در مورد کود شیمیایی وجود ندارد و کشاورزان می توانند با مراجعه به کارگزاری های تعیین شده در شهرستان ها، نسبت به دریافت کود مورد نیاز خود اقدام کنند.
وی اضافه کرد: به منظور نظارت دقیق بر فعالیت شرکت های توزیع کننده و جلوگیری از هرگونه توزیع خارج از شبکه، اکیپ هایی متشکل از نیروهای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات در سطح شهر به بازدیدهای سرزده اقدام می کنند که در صورت رعایت نکردن ضوابط و دستورالعمل ها از فعالیت واحد متخلف جلوگیری می شود.
قربانی با بیان اینکه قیمت کودهای شیمیایی امسال همانند پارسال است، ادامه داد: هر کیسه 50 کیلوگرمی کود اوره 38 هزار و 500 تومان، سوپر فسفات تریپل 55 هزار تومان، سولفات پتاسیم 75 هزار تومان، کلرورپتاسیم 40 هزار تومان، دی فسفات آمونیوم 140 هزار تومان و کیسه 25 کیلوگرمی کود میکروبی فسفاته 39 هزار و 500 تومان است.
به گزارش ایرنا، مهاباد دارای بیش از 81 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
62 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته که 52 هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.