احمد مجرد روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی که همزمان با 29 دی ماه روز هوای پاک برگزار شد، افزود: کنترل آلایندگی ها و برخورداری مردم استان از هوای پاک مهمترین هدف اجرای این طرح مهم سوختی است.
وی از اجرای طرح کهاب بمنظور کنترل بخار بنزین در جایگاه های سوخت خبر داد و اضافه کرد: همچنین طرح امحای استاندارد لجن های حاصل از لایروبی مخازن انبارهای نفت منطقه توسط شرکت های دارای صلاحیت و تایید شده در این منطقه به اجرا در می آید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در سطح شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به منظور کنترل آلایندگی ها گفت: با توزیع نفت گاز یورو 5 سازگار با محیط زیست از آلاینده های زیست محیطی به شدت کاسته می شود و امیدوار هستیم زمستان امسال شاهد کمترین میزان آلودگی هوا در استان به ویژه ارومیه باشیم.
پرویز آراسته ضمن تشریح کارشناسی کنترل آلاینده های زیست محیطی به کاهش میزان گوگرد در نفت گاز توزیع شده از هفت هزار واحد به پنج واحد افزود: نقش کاهش میزان گوگرد در نفت گاز یورو 5 در میزان آلاینده های زیست محیطی بسیار تاثیر گذار است
وی بیان کرد: سوخت یکی از مولفه های تاثیرگذار در آلودگی هواست و خودروهای فرسوده، ناوگان حمل و نقل عمومی و صنایع سهم بسیار بالا و موثری در میزان آلودگی هوا دارند.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه از جمله آلوده ترین شهرهای کشور در سال های گذشته بود که زمستان امسال با اجرای طرح توزیع سوخت یورو 5، این معضل تا حد زیادی حل شده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.