خالد بایزیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کانون بانوان فرمانداری سردشت با تجمع در ایستگاه سنجش آلودگی هوای این شهرستان به سمت حوالی روستای «نیوکوردار» حرکت و پس از پیمودن حدود 6 کیلومتر به داخل شهر بازگشتند.
وی بیان کرد: این همایش با هدف جلب مشارکت های مردمی برای حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از آلوده کردن هوا برگزار شد.
بایزیدی با بیان اینکه داشتن هوای پاک و سالم حق همه شهروندان است، افزود: مسوولان نباید اجازه فعالیت واحدهای آلاینده ای را که منجر به تضییع حق مردم می شود، بدهند.
وی گفت: به همین مناسبت کارکنان این اداره با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سردشت کارگاه آموزشی را در خصوص آشنایی با مسایل زیست محیطی برگزار کردند.
بایزیدی اضافه کرد: این برنامه در راستای حفاظت از طبیعت، اشاعه و اعتلای فرهنگ زیست محیطی در میان نونهالان و کودکان به عنوان گروه های هدف و تاثیرگذار برگزار شد.
رییس اداره حفاظت محط زیست سردشت گفت: به همین مناسبت از مرکز معاینه فنی خودروهای سبک سردشت با حضور روسای ادارات این شهرستان نیز بازدید شد و خودروهایی که در این روز به این مرکز مراجعه می کردند با 30 درصد تخفیف معاینه فنی شدند.
وی اظهار داشت: هدف از این بازدید اطلاع از نحوه معاینه فنی خودروها و سنجش میزان آلایندگی خودروها برابر استاندارد و ضوابط قانونی بود.
به گزارش ایرنا، حدود 50 دانش آموز دختر مقطع متوسطه اول پروین اعتصامی نیز به همین مناسبت از ایستگاه سنجش آلودگی هوا بازدید و با سایر بخش های اداره حفاظت محیط زیست آشنایی پیدا کردند.
29 دی ماه در کشور به عنوان روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.