به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل، محمد خداپرست روز شنبه افزود: همچنین 10 واحد بعنوان صنایع آلاینده شناسایی شده که از این تعداد چهار واحد در حوزه هوا و 6 واحد در زمینه آلودگی پساب و آب و خاک مرتکب تخلف شده اند.
وی با اشاره به اهمیت پایش مستمر واحدهای آلاینده گفت: در سال جاری تعداد یک هزار و 127 مورد از واحد های صنعتی، خدماتی و تولیدی مورد پایش قرار گرفته و تعداد 127 اخطاریه به واحدهای آلاینده صادر شده که از این تعداد 75 مورد مربوط به هوا و 52 مورد در حوزه پساب می باشد.
به گفته وی ، بر اساس نمونه برداری و آنالیز کیفی هوای محیطی اردبیل طی دوره آماری 214 روزه از اول سال جاری تعداد روز های پاک این شهر 88 روز، تعداد روز های سالم 123 روز بوده و تعداد روز های ناسالم چهار روز می باشد که در مقایسه با سال گذشته تعداد روز های ناسالم برای گروههای حساس کاهش یافته است.
خداپرست با اشاره به پایش کیفی هوای شهر اردبیل گفت: هوای این شهر توسط تنها ایستگاه سنجش کیفی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل پایش می شود اما ضرورت خریداری و راه‌اندازی یک ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در مرکز شهر برای اطلاع رسانی و اعلام پیش آگاهی وضعیت کیفی هوای محیطی مرکز استان در دستور کار قرار گرفته است .
وی با اشاره به مطالعه اولیه طرح کاهش و کنترل آلودگی هوا در استان افزود: پروپوزال مربوط شناسایی و مطالعه محدوده کانون های داخلی مولد و مستعد طوفان های گرد و غبار ارائه و راهکارهای مدیریتی و اجرایی تهیه شده و تامین اعتبار لازم در دست پیگیری است.
خداپرست با اشاره به ضرورت افزایش فضای سبز شهری افزود: به استناد قانون هوای پاک مصوب این اداره کل پیگیر افزایش فضای سبز شهری تا میزان 15 متر مربع ظرف مدت 10 سال و ایجاد کمربند سبز در شهر اردبیل است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل با اشاره به اهمیت و ضرورت مدیریت پسماندهای کشاورزی گفت: سوزانیدن کاه و کلش و ضایعات کشاورزی طبق قانون هوای پاک جرم محسوب می شود و علاوه برآموزش چهره به چهره زارعین و اطلاع رسانی از طریق ائمه جمعه و جماعات، دهیاری، شوراها، رسانه ها به تعداد 76 پرونده قضایی در استان برای متخلفین در این خصوص تشکیل شده است.
خداپرست با اشاره به هفته هوای پاک افزود: امسال برنامه های هفته هوای پاک با شعار 'هوای پاک، مسئولان، مردم' از تاریخ 29 دی ماه لغایت 4 بهمن در استان اردبیل برگزار می شود.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.