بهرام زینال زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات بانکی با بهره چهار درصدی و بازپرداخت پنج ساله به عشایر پرداخت شده است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و در راستای حمایت از آنان، 21 صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده است و تاکنون 250 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به 16 صندوق در راستای توانمندسازی زنان عشایر استان اعطا شده است.
مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین 30 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به تمامی این صندوق ها اعطا شده است.
زینال زاده توانمندسازی زنان روستایی و عشایری را مهمترین هدف سازمان عشایری دانست و افزود: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از طریق توسعه برنامه های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است.
وی با بیان اینکه بهبود معیشت خانوارهای روستایی دارای جایگاه خاصی در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت های مطلوبی در بخش کشاورزی استان برای بهبود معیشت خانواده های روستایی وجود دارد.
زینال زاده درباره محصولات تولیدی عشایر نیز گفت: عشایر این استان سالانه سه هزار تن پشم، 16 هزار تن گوشت و 50 هزار تن شیر را تولید و روانه بازار می کنند که با توجه این آمار حدود 25 درصد محصولات دامی آذربایجان غربی توسط عشایر تولید می شود.
وی افزود: عشایر منطقه می توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از مزایای بیمه بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و مستمری فوت / بازماندگان / استفاده کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و بر اساس آخرین سرشماری 15 هزار و 599 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 104 هزار نفر در این استان زندگی می کنند.
2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که 60 درصد آن /حدود یک میلیون و 615 هزار هکتار/ تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند، 540 منطقه ییلاقی در آذربایجان غربی وجود دارد و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر استان است.
9918/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.