لطیف حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون برای توسعه و عمران شهری و روستایی کشور هزینه می شود، افزود: در سال های اخیر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در شتاب بخشی به عمران روستاها و تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها در مناطق محروم روستایی موثر بوده است.
وی بیان کرد: در همین راستا امسال 32 میلیارد و 691 میلیون ریال از این محل به شهرداری و 19 میلیارد و 897 میلیون ریال نیز به دهیاری های این شهرستان پرداخت شده است.
حسینی افزود: در سال گذشته نیز در مجموع بیش از 72 میلیارد و 495 میلیون ریال به شهرداری و دهیاری ها پرداخت شد.
وی با بیان اینکه این اداره از سال 1388 تاکنون مبلغ 260 میلیارد ریال را به حساب شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان پرداخت کرده، اظهار داشت: با وضع و اجرای قوانین مالیاتی نوین، مانند مالیات بر ارزش افزوده و دریافت آن بر اساس مصرف کالا و دریافت خدمات، بسترهای رونق اقتصادی، اجرای زیرساخت های عمرانی، توسعه آموزش و گسترش خدمات عمومی فراهم شده است.
رییس امور مالیاتی سردشت اظهار داشت: درآمدهای مالیاتی نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور و همچنین عدالت اجتماعی ایفا می کند که برای تحقق چنین امری اراده مردم عمده ترین نقش را دارد.
وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل، اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر منابعی که دارای بدهی هستند در صورت پرداخت بدهی اصل مالیات، از بخشودگی ١٠٠درصد جرایم بهره‌مند شوند.
حسینی از ارتقای سطح این اداره از رییس گروه به رییس امور مالیاتی خبر داد و گفت: با ارتقای سطح این اداره بسیاری از خدماتی که شهروندان برای انجام آنها مجبور به مسافرت به شهرهای همجوار بودند در حال حاضر در این شهرستان ارایه می شود.
وی گفت: تشکیل واحد مستقل مالیات بر ارزش افزوده، ایجاد سالن خدمات امور مودیان، اجرای طرح جامع مالیاتی به صورت الکترونیکی، توافق حداکثری مودیان در زمان اخذ اظهارنامه بدون رسیدگی، تقسیط طولانی مدت برای بدهکاران واحدهای بخش تولیدی و بخشودگی 100٪ جرایم مالیاتی به منظور حمایت از واحدهای تولیدی سطح شهرستان از جمله خدماتی هستند که به مراجعه کنندگان ارایه می شود.
وی تشکیل کارگروه رسیدگی به تراکنش بانکی مشکوک در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی و رعایت عدالت مالیاتی، همچنین کاهش بار مالیاتی از مودیان ضعیف با اخذ مالیات از افرادی که درآمدهای کلان دارند از دیگر فعالیت های این اداره است.
حسینی پرداخت مالیات را مهمترین عامل رشد و توسعه جامعه برشمرد و افزود: مالیات موجب رونق اقتصادی و ارتقای شاخص ها در تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادی کشور و استان می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس قانون مالیات برارزش افزوده کل پرداختی ها در زمینه ارزش افزوده به تناسب جمعیت، به محل مالیات وصول شده باز خواهد گشت.
در تمامی کشورهای توسعه‌یافته جهان پرداخت مالیات یکی‌ از عناصر اصلی تأمین درآمد دولت برای اداره امور کشور محسوب می‌شود.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.