ابوالفضل بدخشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد به همراه خانواده های خود از حوالی ظهر روز جمعه به پیست های 10 هزار مترمربعی «یولقون آغاج» و «چپدره» رفتند و به برف بازی، ساخت آدم برفی و تیوپ سواری پرداختند.
وی بیان کرد: در این تفریح زمستانی که طی چند هفته گذشته و پس از بارش برف در پیست برف گیر روستای «یولقون آغاج» برگزار می شود، جوانان آفرود سوار عصر جمعه خود را با رانندگی سپری کردند.
بخشدار مرکزی تکاب ادامه داد: پیست تیوپ سواری روستای گردشگرپذیر «یولقون آغاج» در 6 کیلومتری تکاب واقع شده و امسال پنجمین سال متوالی است که همزمان با فصل بارش برف تفریح مهیج تیوپ سواری با حضور جوانان و نوجوانان در روزهای جمعه در آن برگزار می شود.
بدخشی بیان کرد: این پیست های برفی فاقد امکانات بوده و جوانان و خانواده هایی که برای چند ساعت تفریح به این مکان مراجعه می کنند، همواره تجهیز و توسعه خدمات در این پیست و توجه مسوولان به راه اندازی ورزش های زمستانی را خواستار می شوند.
به گزارش ایرنا، کوهستانی بودن تکاب و برف گیر بودن ارتفاعات و مناطق روستایی تکاب از یک سو و ماندگاری برف به علت سرمای هوا و یخبندان در این شهرستان از سوی دیگر بستری مناسب برای اجرای ورزش ها و جشنواره های زمستانی در منطقه ایجاد کرده است.
چندی پیش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربابجان غربی از آمادگی این اداره کل برای برگزاری جشنواره گردشگری زمستانی در تکاب خبر داده بود.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از شهرهای سردسیر کشور است که زمستان هایی طولانی، سخت و طاقت فرسا دارد و به یخبندان مستمر، جاده های سخت گذر و برف گیر و سرمای پایدار تا فصل بهار شهرت دارد.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.