رضا طلایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جوراب بازهای محلی در قالب 40 تیم چهار نفره از شهرهای تکاب، شاهین دژ، بوکان و سقز و روستاهای اطراف تکاب به مدت سه شب در تکاب با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی بیان کرد: در پایان این مسابقات تیم های چیا، بیان و هوشار از تکاب و تیم واحد چاپان سقز به ترتیب به مقام های اول تا چهارم دست یافتند.
طلایی با بیان اینکه مسابقه جورابین از چند سال گذشته در شب های پاییز و زمستان در تکاب برگزار می شود، ادامه داد: تیم این شهرستان سال گذشته به مقام قهرمانی مسابقات بومی- محلی جورابین شهرهای جنوب آذربایجان غربی دست یافت.
وی افزود: مسابقات بومی محلی جورابین با اصطلاح های محلی ترکی «جوراب باز» و کردی «گوروی بازی» که از بازی های سنتی و تفریح های قدیمی مردم آذربایجان غربی است در چند سال گذشته در قالب مسابقه ورزشی بومی و محلی در شهرهای این استان از جمله تکاب برگزار می شود.
به گزارش ایرنا در این بازی بومی 2 گروه با چندین جفت جوراب پشمی محلی و یک قطعه شی کوچک از جمله گردو یا جسمی به اندازه توپ کوچک با هم رقابت می کنند و یابنده این شی کوچک از داخل جوراب های پشمی، صاحب امتیاز و برنده بازی می شود.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.