سامرند مرزنگ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کودک مهابادی «آرام آشوان» نام داشت که در شهر کرج در حیاط مدرسه دچار حادثه شد و پس از خونریزی مغزی به بیمارستانی در کرج انتقال یافت که بعد از تشکیل کمیته پزشکی مرگ مغزی بیمار تایید شد.
وی اضافه کرد: با رضایت والدین این کودک و پس از اعزام به بیمارستان سینای تهران توسط یک تیم پزشکی عملیات اهدای عضو انجام شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه 2 کلیه، کبد و قلب وی به بیماران نیازمند پیوند اهدا شده است، بیان کرد: کبد این کودک هشت ساله نیز جهت پیوند عضو به شیراز انتقال یافت و سه عضو دیگر وی در بیمارستان سینای تهران به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
وی از این اقدام انسان دوستانه و خداپسندانه خانواده این کودک هشت ساله قدردانی کرد.
مراسم خاکسپاری این کودک مهابادی با حضور بخشدار مرکزی، خانواده و آشنایان متوفی، اصحاب رسانه و مردم قدرشناس مهاباد در محل باغ رضوان روستای «اگریقاش» از توابع این شهرستان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که در 36 درصد موارد، تیم های پیوند عضو به جلب رضایت خانواده ها موفق می شوند.
سال گذشته نیز اعضای بدن یک جوان 15 ساله مهابادی پس از کسب تاییدیه مرگ مغزی و رضایت والدینش به سه بیمار اهدا شده بود.
اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی بافت های بدن از جمله پوست، و همچنین قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب است.
متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می توانند با مراجعه به سامانه www.ehda.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.