رضا حسینی روز یکشنبه در جلسه بررسی و تعیین بازارهای هدف صادراتی آذربایجان غربی افزود: در این راستا اطلاعات کامل ظرفیت های سرمایه گذاری استان توسط دستگاه های اجرایی تهیه شده و برای جمع بندی در اختیار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار مدیریت حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری آذربایجان غربی قرار دارد.
وی از برنامه ریزی برای اعزام و پذیرش هیات های تجاری و اقتصادی در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: با مشارکت اتاق بازرگانی ارومیه، افرادی از استان به عنوان مسوول میز صادراتی کشورهای مختلف تعیین و برنامه های خود را برای تبادل هیات های تجاری و اقتصادی با کشورهای مورد نظر ارائه خواهند داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: به روز رسانی فناوری واحدهای تولیدی و صنعتی از اهداف توسعه روابط خارجی استان است و با جدیت پیگیری می شود.
حسینی ادامه داد: در این راستا تبادل هیات با کشورهای مختلفی نظیر کشورهای صاحب تکنولوژی مانند آلمان و چین صورت می گیرد.
در این جلسه مقرر شد، اتاق بازرگانی ارومیه در اسرع وقت، مسوولان میزهای صادراتی کشورهای هدف را معرفی و افراد تعیین شده برنامه های خود را برای توسعه صادرات و تبادل هیات های تجاری با کشورهای مدنظر ارائه کنند.
آذربایجان غربی دارای 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان و چندین پایانه مرزی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.