به گزارش ایرنا، مهدی قهرمانی شنبه شب در دیدار با اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه میاندوآب اظهار داشت: وجود برخی مشکلات در این شهرستان، استفاده نکردن از ظرفیت های فرهنگی و فرهنگ سازی است.
وی اضافه کرد: پیشرفت و توسعه به وجود آمده در برخی شهرهای آذربایجان غربی نیز به علت توسعه یافتگی فرهنگی آن جوامع است که باید ما نیز در همان مسیر حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه به مشکلات میاندوآب واقف است، بیان کرد: در راستای رسیدگی به این مشکلات باید همه نهادهای اجتماعی، مدیران و اقشار مختلف مردم تلاش کنند و تعامل اجتماعی در این خصوص داشته باشند.
فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه فرهنگ، شناسنامه و هویت هر شهر است و بیشتر شهرهای کشور نیز با شاعران و فرهنگ خود مشهور هستند، ادامه داد: ارتقای فرهنگی جامعه امروز نیاز اساسی امروز میاندوآب است.
قهرمانی وضعیت ورودی های میاندوآب از منظر زیبایی را نامطلوب خواند و گفت: این امر موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده که باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام داد.
وی اضافه کرد: نبود شیب مناسب به واسطه شرایط توپوگرافی این شهر باعث شده هزینه های زیادی به این شهر تحمیل و این امر به یک معضل تبدیل شود.
وی با اشاره به مشکلات پیش رو در حوزه اقتصادی و اشتغال در این شهرستان گفت: قدمت این شهرستان به بیش از 65 سال پیش برمی گردد ولی از نظر اقتصادی و صنعتی در برابر مناطقی که 20 سال از عمر شهرستان شدن آنها می گذرد رشد قابل توجهی نداشته و از قافله توسعه عقب مانده است.
وی افزود: هم اکنون با توجه به تنگناهای اقتصادی که کشور را با مشکل مواجه ساخته، لازمه جبران این عقب ماندگی ها، مدیریت بدون پول است که می توان بیشتر امور را با صرف هزینه اندک و با مدیریت درست و اصولی پیش برد.
به گزارش ایرنا، در این دیدار سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میاندوآب با اشاره به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در طول سال برای شناساندن میاندوآب در مناسبت های مختلف و امر فرهنگ سازی با استفاده از توان و استعداد فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای این شهرستان، برنامه های آتی ادارات خود را تشریح کردند.
در این دیدار همچنین برخی هنرمندان و فعالان فرهنگی به بیان خواسته ها و انتظارات خود پرداختند.
مهدی قهرمانی فرماندار میاندوآب اخیرا به این سمت منصوب شده است.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.