اکبر حسن بگلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل نصب این تعداد دستگاه کنتور فهام 'طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی' از نوع سه فاز ولتاژ ثانویه غیرمستقیم از ابتدای سال جاری آغاز شده بود که در حال حاضر به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی باقی کنتورهای برق نیز از برنامه های این سازمان است، ادامه داد: انشعابات مشترکان دیماندی 'کنتورهای دیجیتالی معمولی' در اولویت تعویض این شرکت در سطح استان قرار دارد.
وی اضافه کرد: مرحله بعدی این طرح با تعویض کنتورهای انشعابات ولتاژ اولیه، چاه های آب کشاورزی، انشعابات دارای کنتور سه فاز مستقیم ادامه می یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: 394 مشترک برق طی سال گذشته در بخش های صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری و دیزل های خود تامین در طرح کاهش پیک بار تابستان مشارکت و 13 میلیارد و 490 میلیون ریال پاداش دریافت کردند.
حسن بگلو بیان کرد: استفاده از لوازم اندازه گیری مناسب از جمله کنتور هوشمند دیجیتالی به همراه مودم یا دیتالاگر شرط اصلی و مهم برای برخورداری از پاداش و تخفیف طرح های مدیریت بار است.
وی گفت: در صورت تحقق تبدیل مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف به یک فرهنگ عمومی بسیاری از مشکلات حوزه انرژی در استان و کشور حل و اهداف مهم ملی در حوزه صنعت برق محقق می شود.
به گزارش ایرنا، هدف از طرح فهام تعویض کنتورهای دیجیتالی معمولی با کنتورهای هوشمند (AMI) است که این کنتورها قابلیت‌های بسیاری از جمله قرائت از راه دور، مشاهده پروفیل بار مصرفی مشترک، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامترهای شبکه مشترک و... را در اختیار شرکت توزیع برق قرار می‌دهد.
99 درصد جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.