فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: امنیت فرهنگی موجب مصونیت افراد جامعه از آسیب‌های مربوطه می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سردار خرم نیا در همایش بزرگ فرهیختگان انتظامی استان افزود: بحث امنیت و فرهنگ جدای از هم نیستند و همانطور که امنیت باعث مصونیت فرد و جامعه از آسیب‌ها و تامین آرامش روانی جامعه می‌شود، امنیت فرهنگی نیز موجب مصونیت افراد جامعه از آسیب‌های مربوطه می‌شود.

سردار خرم نیا تصریح کرد: امروز تاثیر فرهنگ بر تمامی امور مشهود است و اگر با برنامه ریزی اقداماتی صورت گیرد بسیار موثر خواهد بود و اگر هر برنامه ای بدون در نظر گرفتن پیوست فرهنگی باشد قطعا ابتر خواهد بود.

وی افزود: تاثیر فرهنگ بر حوزه امنیت به حدی است که مردم در محافل و مجامع مختلف احساس امنیت کرده و قدردان آن هستند و این بر اثر فرهنگ سازی هست که طی چندین سال پیش اتفاق افتاده است و در انجام تمام ماموریت ها کمک یار ما هستند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فرهنگ مبدا و سرمنشاء تکامل یا انحطاط بشر می باشد و یکی از مهمترین مسائلی که می‌تواند در رشد و تعالی جامعه موثر باشد مساله امنیت فرهنگی است، گفت؛ با تهیه پیوست های فرهنگی در ماموریت ها، بسیاری از مشکلات مرتبط با ماموریت ها به سهولت رفع می شود.

وی بابیان اینکه برای سنجش میزان تاثیر فرهنگ بر امنیت، نیاز به ابزاری داریم که با استفاده از این ابزار ذهن افراد جامعه را برای فرهنگ سازی آماده شود، اظهار کرد: یکی از این ابزارها استفاده از انگاره‌های فرهنگی و تصویر سازی است که دشمن دائم در حال استفاده از این روش می باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.