به گزارش ایرنا، «سیدبهمن نقیبی» روز چهارشنبه در راس هیاتی از اعضای کمیته ملی فنی – علمی تب برفکی کشور در بازدید از این واحد تولیدی افزود: این شرکت بخش عمده ای از نیاز کشور به واکسن تب برفکی را تامین می کند و با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز قادر است در آینده نزدیک با افزایش حجم تولید، علاوه بر تامین نیاز داخل کشور قسمتی از محصول خود را نیز به خارج از کشور صادر کند.
«نقیبی» بیان کرد: تامین بهداشت دام و کنترل بیماری‌های دامی در کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این میان بیماری تب برفکی به علت آن که از مهمترین بیماری‌های دامی به شمار می رود، نیاز به توجه و برنامه ریزی بیشتری دارد.
وی در این بازدید از واحدهای مختلف این واحد تولیدی بازدید و با کارشناسان و مسوولان این شرکت دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، کارخانه واکسن سازی تب برفکی «روناک» مهاباد یکی از بزرگترین واحدهای تولید خاورمیانه و سومین کارخانه جهان در نوع خود است که در اواخر سال 1394 مورد بهره برداری قرار گرفت.
این کارخانه واکسن سازی سالانه بیش از 50 میلیون دوز واکسن تب برفکی به ارزش یکهزار میلیارد ریال تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.
این واحد تولیدی که در فضایی به زیربنای 10 هزار و 600 مترمربع احداث شده، نخستین شرکت بخش خصوصی در کشور است که یکی از محصولات موسسه رازی را با هدف صادرات و رفع نیازهای داخلی تولید می کند.
برای راه اندازی این کارخانه واکسن سازی که کیفیت تولید آن در حد استانداردهای جهانی می باشد، در مجموع 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.