کامیار داهیم روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این فرآورده‌های دامی از مبدا کشورهای ترکیه، دانمارک، عراق، لهستان ،قبرس، پاراگوئه، برزیل، چین، امریکا، مصر و هلند وارد کشور شده بود.
وی ادامه داد: پس از بازدید های بهداشتی، این محموله ها به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق، افغانستان، پاکستان، ازبکستان، قطر، قرقیزیستان و ایتالیا ترانزیت شده است.
وی افزود: این اقدام در راستای ایفای نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پل اقتصادی کشورهای غربی و ممالک آسیایی در قالب ترانزیت بین کشوری کالاها و به منظور اعمال کنترل های بهداشتی انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: خمیر مرغ منجمد، خوراک و مکمل طیور، گوشت مرغ منجمد، پوست مرغ، آلایش غیر خوراکی، گوشت گاو و گوساله و گاو منجمد، خوراک دام، شیر پاستوریزه و کنجاله سویا از عمده کالاهای ترانزیتی هستند.
به گزارش ایرنا مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان غربی قرار دارد؛ این گمرک در سال 1305 شمسی راه اندازی شد و تنها مرز 24 ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.
آذربایجان غربی دارای 960 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان و چندین پایانه مرزی است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.