اولیاء میرلاشاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی و نظارت های مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی چابهار از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی هزار و 500 کیلوگرم شامل گوشت مرغ تازه و آلایش خوراکی دام به دلیل رعایت نکردن شرایط بهداشتی کشف و پس از طی مراحل قانونی معدوم شد.
وی افزود: همچنین در بازدیدهای کارشناسان آبزیان دامپزشکی چابهار از سایت پرورش میگوی گواتر چهار تن خوراک میگو تاریخ انقضا گذشته از یکی از مزارع پرورشی میگو ضبط و پس از هماهنگی با مراجع قضایی معدوم شد.
معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار تاکید کرد: با نظارت های مداوم کارشناسان دامپزشکی این شهرستان سعی می شود تا از عرضه فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی، فاسد و یا تاریخ مصرف گذشته جلوگیری شود.
وی افزود: همچنین با اجرای برنامه های آموزشی – ترویجی ویژه بهره برداران، تولید کنندگان و عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی می توان آنان را ملزم به رعایت شرایط نگهداری این محصولات کرد تا محصولی سالم، با کیفیت با تایید دامپزشکی به دست مصرف کنندگان برسد.
به گزارش ایرنا شهرستان 283 هزار نفری چابهار در کرانه دریای عمان(مکران) به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.