اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف است، افزود: طی شبانه روز گذشته بیشترین بارش برف استان به ترتیب در گردنه زمزیران به ارتفاع 45 سانتی متر، خوی 19 سانتیمتر و در سردشت 18 سانتی متر ثبت شد.
وی با اشاره به خروج این سامانه بارشی از اواخر امروز از منطقه، گفت: با فعالیت این سامانه بیشترین بارش در سردشت به میزان 78 میلی متر، پیرانشهر 44 میلی متر، بوکان 20 میلی متر، مهاباد 15 میلی متر و ارومیه 9.4 میلی متر به ثبت رسید.
محمدپور اظهار داشت: در شبانه روز گذشته نیز بیشترین بارش در پیرانشهر به مقدار 20 میلی متر ثبت شد و پس از آن سردشت با 17.6 میلی متر، مهاباد با 9 میلی متر، بوکان با 7.2 میلی متر و ارومیه با 3.8 میلی متر در رده های بعدی قرار دارد.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج این سامانه تا فردا جو آرام و پایداری در منطقه حاکم می شود و از روز دوشنبه سامانه بارشی زودگذری وارد استان می شود که تا روز سه شنبه به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی 2 و هشت درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد بین منفی یک و هشت درجه سانتیگراد در نوسان بود.
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با منفی 10 درجه سانتی گراد سردترین شهر و ارومیه با هشت درجه سانتی گراد گرم ترین شهر آذربایجان غربی بود.
آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.