به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در میاندوآب که با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله شاهرودی یار و یاور امام و رهبری بودند و این شخصیت بزرگوار در راه انقلاب اسلامی بارها از سوی رژیم بعثی عراق زندانی شده و سه برادرش در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی شدند.
حجت الاسلام قریشی ادامه داد: در دین مقدس اسلام علما، فقها و شهدا از بالاترین مرتبه ارزش برخوردار هستند و آنان حفاظت و صیانت از دین را برعهده دارند و امام صادق (ع) می فرمایند؛ در هر مرحله از زمان، دین اسلام را افرادی مدیریت می کنند و وظیفه دارند تا از دین در برابر تحریف جاهلان و انحراف ها صیانت کنند و آنان علما و فقها هستند.
وی ادامه داد: یک نفر عالم دینی وقتی در علم خود تفکر و اندیشه می کند بهتر از 70 سال عبادت یک عابد است و این به خاطر تقویت و حفاظت از دین است و دیگران نیز به واسطه آنان دین و علم آن را می آموزند.
وی با بیان اینکه علما دارای مقام در نزد الهی هستند، گفت: بر اساس روایت ها و احادیث ائمه اطهار (ع) مقام علمای واقعی در نزد الهی بیشتر از مقام شهداست و هیچ مقامی بهتر از شهادت نیست ولی خداوند متعال برای فقها و عالمان دینی این استثنا را قایل شده است و آنان دارای ارزش بیشتری هستند.
امام جمعه ارومیه بیان کرد: مقام و ارزش علما در نزد الهی آنقدر بالاست که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند؛ اگر فردی در نزد عالمی بنشیند، خداوند آن فرد را همراه با عالم وارد بهشت می کند و حتی رفتار و رابطه با عالم و فقیه واقعی آنقدر با ارزش است که نگاه به چهره و صورت فرد عالم همانند نیکی به پدر و مادر و قرآن خواندن و زیارت کعبه عبادت است چون در قیافه عالم دین، خداوند و قیامت به یاد می افتد.
وی بیان کرد: باید قدر عالمان دانسته شود و در هر کجا عالمی وجود داشته باشد دین و مقدسات در آن مکان پابرجا می ماند و زنده نگه داشته می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به علما احترام قایل شویم، افزود: عالمان دینی باید همیشه احساس کنند که مردم پشتیبان آنان هستند.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به فرارسیدن حماسه 9 دی، اظهار داشت: حماسه 9 دی در جریان بصیرت و میثاق امت با ولایت در سال 1388 و در برابر توطئه های دشمنان خلق شد و رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند که این حماسه باید در طول تاریخ انقلاب زنده نگه داشته شود.
وی افزود: دشمنان نظام همیشه سعی دارند تا به هر شیوه ممکن به این کشور ضربه وارد کنند و تمام عزم و قدرت خود را در سال 1388 بکار بستند تا جریان فتنه را ایجاد کردند.
به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری دوشنبه گذشته در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.