حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی چهارشنبه شب در جلسه تفسیر نهج البلاغه افزود: همان گونه که در زمان جنگ صفین و نهروان، خوارج و تفکر ظاهر گرایانه آنان وجود داشت در زمان حال نیز وجود دارد که این امر طبق پیش بینی امام علی (ع) است.
وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) با خوارج تا زمانی که دست به شمشیر نبرده بودند، مدارا کرد و به محض ایجاد نا امنی در سرزمین اسلامی، با آنان به جنگ پرداخت و امروز نیز وظیفه ما ایستادن در مقابل تکفیری ها و وهابی هاست.
وی بیان کرد: در حال حاضر نیز ما در وضع مشابهی قرار داریم و وهابیت های تکفیری شعارهای خوارج را بیان می کنند و در جهالت محض هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: این افراد گمراه با استفاده از ظواهر آیات به جنگ و قتال می پردازند و به گمراهی مردم دامن می زنند.
وی با اشاره به شبهه افکنی وهابیون در خصوص توسل شیعیان به غیر خدا در هنگام توسل به ائمه معصومین (ع) و تناقض این امر با آیات الهی گفت: این در حالی است که شیعیان از اهل بیت (ع) به واسطه تقرب آنان در نزد خداوند متعال توسل و یاری می جویند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: طلب یاری و توجه در زیارت اهل بیت (ع)، برای جلب نظر لطف و توجه الهی است و معنای دیگری ندارد.
به گزارش ایرنا، جلسات تفسیر نهج البلاغه چهارشنبه های هر هفته در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی برگزار می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.