حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در پیام خود آورده است: این شخصیت بزرگوار در طول مدت عمر با عزت خود در مسیر انقلاب و حمایت از حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و نشر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
در این پیام با تسلیت رحلت آن عالم ربانی به محضر مقدس حضرت ولی‌عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و علمای اعلام، شاگردان و محبان آن مرحوم، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و بیت شریف ایشان، از خداوند متعال برای آیت الله شاهرودی رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جمیل خواستار شده است.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته پس از مدت ها تحمل بیماری در سن 70 سالگی دارفانی را وداع گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.