ابوالقاسم رستگار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: سخاوت، سامانه ای نرم افزاری است که برای مدیریت نهادهای خیریه در سطح کشور و مدیریت فقر طراحی شده است.
وی اضافه کرد: در قالب این سامانه، اطلاعات نهادهای خیریه و سازمان های حمایتی به اشتراک گذاشته می شود تا مراجعه نیازمندان به صورت مدیریت شده انجام گیرد.
وی بیان کرد: با بهره مندی از این سامانه، در صورت مراجعه فرد متقاضی به هرکدام از نهادهای خیریه یا دستگاه های حمایتی، سابقه دریافت کمک آن فرد استخراج شده و مراجعه او به نهادهای خیریه دیگر مشخص می شود.
قائم مقام توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: علاوه بر آن، طبق این سامانه میزان نیازهای ثبت نامی نیازمندان از جمله تعداد جهیزیه ها، وام های کارگشایی، وام مسکن، کمک هزینه های درمانی و دیگر کمک ها مشخص شده و اعتبارات و کمک های خیریه به سمت بیشترین نیاز گسیل می شود.
رستگار گفت: در حال حاضر این کار به صورت پراکنده انجام می شود که امیدواریم با راه اندازی کامل این سامانه توازن قابل قبولی در رسیدگی به وضعیت فقرا ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، دهها نهاد خیریه برای کمک به نیازمندان در کشور راه اندازی شده که به صورت جزیره ای و بدون مدیریت واحد فعالیت می کنند.
همچنین نهادهایی نظیر کمیته امداد نیز صدها هزار نفر را در سطح کشور زیر پوشش دارند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.