فایق عبداله زاده روز گنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال تاکنون 745 نفر با مراجعه به جمعیت هلال احمر این شهرستان اقدام به اهدای خون کرده اند که این تعداد در سال گذشته 495 نفر بود.
وی با اشاره به اینکه خونگیری توسط پایگاه انتقال خون آذربایجان غربی صورت می گیرد، گفت: پایگاه سیار انتقال خون استان سالانه چهار مرحله و در هر مرحله 2 روز و همچنین در مناسبت های گوناگون برای خونگیری از شهروندان به سردشت اعزام می شوند.
عبداله زاده بیان کرد: در مرحله سوم از مراجعه پایگاه سیار سازمان انتقال خون استان به سردشت تعداد 202 نفر پذیرش شدند که از این تعداد 158 واحد خون گرفته شد.
وی یکی از مهم ترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان ها و بهبود سلامت جسمانی خود فرد عنوان کرد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون به طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماریهای قلبی و عروقی می شود، بنابراین می توان گفت اهدای خون نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد، بلکه سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سردشت پایگاه ثابت خونگیری ندارد و به علت محدودیت زمانی در ارسال بسته های خونی به مرکز استان در هر مرحله از مراجعه پایگاه سیار سازمان انتقال خون استان تنها متقاضیان اندکی موفق به اهدای خون می شوند.
سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.