به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب روز پنجشنبه در این آیین فرهنگی که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: برگزاری جشن های شب یلدا فرصت مناسبی برای تقویت نشاط اجتماعی در شهرستان است.
علی مکرمی افزود: تکاب ظرفیت های فرهنگی و هنری زیادی دارد و هنرمندان این شهرستان همواره در عرصه های ملی و منطقه ای خوش درخشیده اند که باید از این امتیاز ارزشمند در راستای شادی و نشاط اجتماعی بهره برد.
وی با بیان اینکه برگزاری جشن های مناسبتی زمینه ای برای انسجام بیشتر مردم و باهم بودن برای رشد شهرستان است، ادامه داد: تقویت نشاط اجتماعی از مهمترین مولفه های توسعه همه جانبه به شمار می رود و ما تلاش می کنیم بسترهای لازم برای برگزاری آیین ها و مراسم های مناسبتی را با هدف ایجاد فضای همدلی فراهم کنیم.
فرماندار تکاب بیان کرد: برگزاری اینگونه جشن ها نوعی تمرین همبستگی و انسجام و احترام شهروندان به یکدیگر است و تلنگری برای مسوولان به شمار می رود تا در برنامه ریزی های فرهنگی با دقت بیشتری عمل کنند.
مکرمی با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی مفرح برای شهروندان در ماه های آینده گفت: برگزاری جشن های مناسبتی با تکیه بر آداب و رسوم محلی می تواند موجب تقویت فرهنگ غنی و ناب و حفظ آیین های کهن منطقه شود.
به گزارش ایرنا در آیین شاعران جوان و پیشکسوت و گروه های مختلف فرهنگی به شعرخوانی با موضوع سنت های شب یلدا پرداختند و چند تن از نویسندگان جوان نیز قصه گویی کردند.
در این مراسم همچنین موسیقی های محلی ترکی و کردی و نمایش های فولکلور محلی با مضمون آداب و رسوم شب یلدا در تکاب توسط گروه های هنری اجرا شد.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربابجان غربی واقع شده و اهالی این شهرستان آداب و رسوم قدیمی در مناسبت های مختلف از جمله شب بلدا و عید نوروز دارند که همچنان پابرجاست.
تهیه و پخت انواع غذاهای محلی، ارسال هدایای یلدا به اقوام در روستاهای دورافتاده و نوعروسان از سنت های دیرینه شب یلدا در تکاب است.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.