صلاح محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس این طرح کار مطالعات و ایجاد مجتمع های گردشگری در حریم درجه سه سد خواهد بود.
وی گفت: در صورت عملیاتی شدن این طرح پروانه های بهره برداری به مجتمع های گردشگری که اقدام به ایجاد تصفیه خانه مجزا کرده و هیچگونه آلودگی برای سد نداشته باشند و شرایط زیست محیطی را به صورت کلی رعایت کنند، واگذار می شود.
محمدی بیان کرد: در این رابطه جلسات هماهنگی با فرمانداری، معاونت اجرایی سد و نیروگاه سردشت و کارشناسان طرح جهت تعیین اهداف خرد و کلان این طرح برگزار شده و بازدیدهای میدانی نیز از این منطقه صورت گرفته است.
وی گفت: تحلیل وضع موجود شامل امکانات و تنگناها به منظور ارایه پیشنهاد و رفع مشکلات و همچنین بررسی های زیست محیطی، زمین شناسی، وضعیت مالکیت اراضی و نحوه دسترسی سایت های گردشگری از قابلیت های مطالعاتی این طرح است که در راستای توسعه گردشگری این شهرستان خواهد بود.
محمدی اضافه کرد: در این طرح مطالعاتی به بررسی ویژگی های اجتماعی و فرهنگی شهرستان در محل های ایجاد سایت گردشگری از جمله بررسی جمعیت و پراکندگی آن، تحلیل شاخص های جمعیتی، ساختار قومی و فرهنگی و صنایع دستی و در بخش اشتغال نیز الگوی معیشت مردم و ویژگی های بخش اقتصادی پرداخته می شود.
وی در رابطه با اقتصاد گردشگری اراضی مورد مطالعه نیز گفت: بررسی دوره های زمانی با فصول گردشگری، خصوصیات و ویژگی های گردشگران، بررسی نیازهای آنها، نظر نهادها و ارگان های ذیربط در خصوص ارایه خدمات واگذاری زمین، بررسی وضعیت سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت ها از دیگر موارد مطالعاتی طرح است.
به گزارش ایرنا سد سردشت خاکی و دارای نیروگاه 150 مگاواتی بوده و هم اکنون در حال آبگیری است؛ از آب ذخیره شده در پشت این سد برای تامین آب شرب شهرهای سردشت و ربط استفاده می شود و بخشی از آن نیز برای آبیاری اراضی پایین دست اختصاص پیدا کرده است.
این شهرستان مرزی در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع است.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.