سید غلامرضا ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سبز شدن عضلات سینه مرغ تنها یک سندرم ناشی از کاهش خون رسانی کامل ( کم خونی ) به عضله عمقی سینه است و سبب تحلیل رفتگی و بافت مردگی می گردد و این موضوع هیچ گونه ارتباطی با عفونت و بیماری میکروبی ندارد.
وی بیان کرد: در این سندرم فیبرهای ماهیچه ای دچار کمبود اکسیژن می شود و بخش های پر خون، رنگ قرمز پر رنگ تا سبز به خود می گیرد؛ البته این سندرم بسته به شدت اثر قسمت میانی یا کل یکی از طرفین عضلات داخل سینه یا 2 عضله را درگیر می کند.
وی با اشاره به نظارت بهداشتی مستمر بازرسان بهداشتی در کشتارگاه های صنعتی طیور در سطح استان بر روند کشتار، افزود: در کشتارگاه های صنعتی مرغ کادر نظارت بهداشتی شامل دکتر دامپزشک و یک کارشناس دامپزشکی به صورت مستمر بر کشتارها نظارت دارند اما این عارضه در ظاهر مرغ قابل تشخیص نیست و فقط در هنگام برش و قطعه بندی ناحیه سینه قابل رویت است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی به مصرف کنندگان توصیه کرد: مردم در صورت مشاهده این عارضه در مرغ اگر گوشت بوی نامطبوعی نداشته باشد، می توانند قسمت تغییر رنگ داده شده را جدا سازی و بقیه را مصرف کنند زیرا عضله سبز هیچ گونه خطری برای سلامت ندارد.
وی ادامه داد: شهروندان فرآورده های پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و در صورت داشتن هر گونه سوال، انتقاد و پیشنهاد با روابط عمومی اداره کل یا شبکه های دامپزشکی تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا در هفته گذشته انتشار فایل‌های تصویری و متن‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بیماری در برخی گوشت های مرغ عرضه شده به بازار که اغلب مبتنی بر نشر اکاذیب توسط افراد غیرکارشناس بود، موجب تشویش اذهان عمومی شد.
کارشناسان دامپزشکی معتقدند این گونه اظهارات غیرکارشناسانه موجب ضربه به صنعت پرورش طیور کشور و کاهش مصرف مرغ در جامعه می‌شود.
آذربایجان غربی دارای بیش از 700 واحد مرغ مادر و گوشتی و تخم گذار است که علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان ها نیز محصول عرضه می کند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.