مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی روز دوشنبه در حاشیه اکران این فیلم به خبرنگار ایرنا گفت: فیلم مستند گردشگری تکاب به سفارش این اداره کل و توسط «امید شکریازی» و «فرهاد کنعانی» تهیه و تولید شده و قابلیت های گردشگری و صنایع دستی این شهرستان را در مدت 20 دقیقه به نمایش گذاشته است.
کیوان نوروزی بیان کرد: در این فیلم مستند که از تکنیک های مدرن تصویربرداری و صداگذاری استفاده شده، آثار تاریخی تکاب از جمله مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، چمن متحرک، قلعه اربابی افشار، آبشار قینرجه و کوه میان تهی زندان سلیمان به صورت متفاوت و با جلوه های تصویری ویژه و عکس های هوایی معرفی شده است.
وی ادامه داد: در این فیلم همچنین توانمندی های این شهرستان در بخش تولید فرش دستباف و صنایع دستی نیز به تصویر کشیده شده است.
نوروزی اضافه کرد: این فیلم همزمان با افتتاح مجموعه اقامتی و تفریحی 'هتل سینمای تخت سلیمان' تکاب اکران شده و اکران آن با هدف معرفی تکاب به عنوان شهر گردشگری در هفته های آینده نیز ادامه خواهد یافت.
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد: اکران و پخش فیلم مستند گردشگری تکاب در سایر شهرها، موجب معرفی بیشتر آثار تاریخی و ظرفیت های گردشگری این شهرستان شود.
مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال 1382 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، از مهترین آثار تاریخی کشور به شمار می رود که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان است.
این محوطه تاریخی سالانه پذیرای بیش از 50 هزار گردشگر داخلی و خارجی است اما از زیرساخت های گردشگری از جمله راه های دسترسی مناسب برخوردار نیست.
چمن متحرک چملی گل، آبشار دوقلوی قینرجه، زندان سلیمان، مجموعه چشمه های آبگرم احمد آباد و قینرجه، کاخ ها و خانه های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی شهرستان تکاب است.
7514/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.